Recept: koekjes uit de hemel

Dames en heren, ik presenteer u de hemel in een ronde vorm met een diagonaal van plusminus 5 centimeter: havermoutkoekjes. Oef. Niet ontzettend #clean, maar toch een beetje. Geschikt voor mensen die in hun vrije tijd losse handjes rauwe havermout eten, ook geschikt voor mensen die niet van de ‘standaard’  havermout-ontbijtjes houden (beide soorten mensen zijn aan de havermoutkoekjes-test onderworpen).

Men neme:

  • 70 gram volkoren meel
  • 70 gram bloem
  • 1 ei
  • 5 eetlepels olijfolie (of een andere leuke olie, als jij daar gelukkiger van wordt)
  • 100 gram (basterd)suiker
  • 50 gram havermout

Verwarm de oven voor op 180 graden, gooi met veel liefde, uiteraard – alle bovenstaande ingrediënten in een kom en mix het met een pollepel. Maak er mooie rondjes (of hartjes, of olifanten, of vogelbekdieren) van en leg ze op een bakplaat. Probeer je 15 minuten in te houden en daarna mag je ze uit de oven halen.

Als je nu zegt: ‘Huh. Dit ruikt naar popcorn,’ dan zijn ze waarschijnlijk goed gelukt. Dit was bij mij namelijk ook het geval. Maar dit was alleen nadat ik ze net uit de oven had gehaald hoor, daarna niet meer (en het zou eventueel ook aan mij kunnen liggen, maar hé!).

Voor een beelddenker is de uitdrukking: ‘alsof er duizenden engeltjes over je tongplassen’ wellicht niet zo fijn, maar toch. Het is echt zo.

Lobi ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ :Havermoutkoekjes

16 reacties op ‘Recept: koekjes uit de hemel

  1. Merdjelin

    Ze zien er erg lekker uit!! Ik volg je nu via bloglovin, zou het leuk vinden als je ook eens een kijkje komt nemen op mijn blog en mij ook volgt. liefs x

  2. Annemijn

    Hee! Hihi, ik kijk na maandenlang weer eens op mijn blog en ik zie deze reactie, wat leuk! Maar ja STILL ALIVE! Alleen een beetje druk met studie en momenteel verhuizing (en geen wifi daardoor, hmpf!). Maar ik ga ooit wel weer beginnen, als ik weer vol goede ideeën zit :)

Plaats een reactie