TRAVEL: Madrid

Van 5 tot en met 9 november bevond ik mij in Madrid. Ik volg inmiddels twee maanden Spaans: een goede reden om Spanje ook eens daadwerkelijk te bezoeken. Stiekem was ik best trots over hoeveel ik al begreep van het Spaans, al waren het maar de reclameborden bij de metrohaltes en de menukaarten bij schattige Spaanse cafeetjes.

Er was slechts één nadeel aan mijn tripje naar Madrid: vanaf 5 november besloten de Madrileense (ik vind dat echt een heel leuk woord, trouwens) vuilnismannen te gaan staken. Madrid was dus best wel heel erg vies, maar met een beetje fantasie kun je daar best overheen kijken!

madrid2Schattig straatje in de hipsterwijk Chueca.

madrid5Herfst in het Parque del Retiro.

madrid6
Mooie huizen.

madrid7
Plaza Mayor!

madrid8Dit is een roze kerk.

madrid9Museo del Prado. Hét museum waar het een trend is om met je eigen ezeltje te gaan staan om de meesterwerken na te schilderen.

madrid10Streetart in dezelfde hipsterwijk Chueca.

madrid11Parque del Retiro, een foto van een meisje (hint: ik) dat het erg moeilijk vindt om een rechte horizon te maken zonder statief. Geen enkel hoofd van een voorbijganger dat ik mocht gebruiken als statief, helaas.

madrid13Herfst!

madrid14Instituto Cervantes en een Spaanse vlag (ter bewijs dat ik écht in Spanje was).

madrid15Gummen van een superleuk merk. Gum met superpowers om het weg te vegen en weer opnieuw te kunnen proberen, wow!

madrid17madrid16Ik maakte vriendjes bij het Prado Museum. Lief!

madrid18Dit vond ik een mooi gebouw. Het is een kerk waarvan ik de naam niet weet.

madrid1Schattig boekwinkeltje in Chueca.

Wat moet je doen in Madrid:
– De vuilnismannen verzoeken eens op te ruimen
– Rondjes lopen door Chueca met je hipsterkleren aan
– Een metrokaartje kopen
– Bij schattige cafeetjes zitten (aparte post met de meest schattige Madrileense cafeetjes komt eraan, ze zijn te schattig om ze jullie te onthouden)
– Naar de Topshop ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
– Een bezoekje brengen aan het Prado Museum

Wat moet je niet doen in Madrid:
– Denken dat je tegen iedereen Engels kunt praten. Niemand kan Engels, shit.
– Altijd de metro nemen. Lopen door Madrid is namelijk ook heel leuk.
– Een dag lopen op nieuwe schoenen (zelfs op Topshop-schoenen)

12 thoughts on “TRAVEL: Madrid

  1. Dieuwertje van Gorsel

    Wat super leuk! Madrid leek me altijd al een leuke plek om naar toe te gaan, en na deze post al helemaal!

  2. Sanne

    Wat leuk dat je Spaans volgt! Ik volg het nu inmiddels al 6 jaar (op school) haha, ik ben er nog steeds geen ster in, maar het gaat wel steeds beter. ¡Buena suerte! :)

  3. Ice Pandora

    Super leuk dat je in het buitenland studeert!
    Ik heb die staking gezien op het nieuws en
    ik dacht “oh dear” Leuke foto’s en bedankt
    voor de handige do en don’ts c: Xx

  4. Jana

    Superleuk artikel! Ik ben in september een week in madrid geweest, dus het is allemaal zo herkenbaar :) de metro daar was zo handig en o god ja de topshop <3 en bij dat mooie kerkje zijn wij ook geweest, dat was dicht bij het prado he? Kan ook niet op de naam komen haha :)

  5. BirdPlanet.nl

    Leuk! Ik heb een half jaar in Madrid gestudeerd en ben echt van die stad gaan houden. Waar volg je Spaans? Jammer dat die vuilnismannen net besloten te staken toen jij kwam, normaal is Madrid echt heel erg schoon, waar ik woonde (Sol) werden de straten zelfs elke ochtend ‘gedweild’!

Geef een reactie

