Hé, ik ben verfkleurennamenbedenker

Mocht mijn baan als Floortje Dessing de 2e compleet mislukken, is het toch handig een back-up plan te hebben. En dat heb ik: verfkleurennamenbedenker (goed woord voor galgje!). Laatst was ik in de Gamma en om het werk van mijn voorgangers te bekijken nam ik een bezoekje aan mijn favoriete afdeling. De verfafdeling.

Ik legde de verschrikkelijkste (en daarmee juist mooiste) voor jullie vast:

IMG_0632

V.l.n.r (en van boven naar onder): Beloften – Troetel – Hysterisch – Geroerd – Oogschaduw – Vlaflip – Brabant – Flitspaal – Pagina.

”Hé, collega. Ik hoor de laatste tijd zoveel mensen die ernaar verlangen hun muur in een kleur vernoemd naar dat leuke liedje van Guus Meeuwis te schilderen!” ”Ah, dan noemen we toch die kleur groen Brabant? Hebben we dat ook weer gefixt.”

Overigens vraag ik me ook af waarom je je kamer zou willen schilderen in een kleur die ‘Hysterisch’ heet. Maar goed, wie ben ik hè.

Oh, nog één ding: als er een kleur bestaat waarin ik nooit maar dan ook nooit oogschaduw zou kopen is het wel die kleur paars. Nice work, voorgangers.

IMG_0633

Snelweg – Bever – Latte Macchiato – Opnieuw – Gladiool –  Madame Jeanette.

”Zullen we onze onze woonkamer Snelweg verven, schat?” ”Ja goed idee, dat klinkt erg sfeervol.”

……

”Nah, vind het toch niet zo.” ”Mweh, nee ik ook niet.” ”Zullen we hem dan maar opnieuw verven?” ”Jaaa, in de kleur Opnieuw!” IMG_0635

En dan kon ik het uiteraard niet laten: de kleur ‘Bloggen’. Lieve medebloggers, verf uw kamer/stoel/bureau/laptop met deze kleur, want zo hoort het. Hup!

10 thoughts on “Hé, ik ben verfkleurennamenbedenker

  1. Laura

    Ik neem aan dat je een meisje bent, dus verfkleurennamenbedenkSTer :DDDD
    Verder echt superleuk! ik lachte me dood :DD

  2. Leonie

    Natuurlijk overtreft jij je collega’s! Ik vind Hysterisch trouwens best oke en dat lijkt best veel op de kleur van mijn kamer. (Dat zou ik overigens nooit meer doen, mijn kamer donker verven…) En Newton Faulkner! Yes, die is leuk he :) (Ik reageer even op meerdere blogjes tegelijk, ik heb het nu al druk met de studie, oeioei)

  3. Karlijn

    Flitspaal vind ik ook wel een prachtige kleur voor mijn muur haha. Wel jammer dat Bloggen zo blauw is want dat vloekt met alles in mijn kamer ;)

  4. Janine

    Dat zijn echt de meest idiote namen voor verfkleuren EVER! Ik weet zeker dat jij het beter zou kunnen ;)

Geef een reactie

