Wat ik de afgelopen weken eigenlijk uitvoerde

Al die mensen die zeggen dat ze een laptop kopen omdat ze die nodig hebben voor hun studie: you’re all liars. Ik geef eerlijk toe: de enige reden dat ik een laptop wilde is zodat ik ongegeneerd series kan kijken terwijl ik in bed lig (en dat ik daar dus niet eerst helemaal voor naar mijn tv moet lopen) en zodatย ik genante foto’s kan maken met de webcam.

Zoiets dus:

Maar goed: hoi! Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat typte, maar dat heeft zo zijn redenen:

  • Ik moest de UIT-week lopen, ofwel de Utrechtse Introductie Tijd. Voor iedereen die daar heen gaat om de stad te leren kennen: nee. Of nou ja, goed, je leert wel de stad kennen en de verenigingen enzo, maar vooral het uitgaansleven. Wat overigens niet erg verkeerd is.
  • Daarna heb ik voor het eerst in mijn leven blokarten (google dat maar). Stijlvol als ik ben viel ik natuurlijk na drie minuten om en lag ik met modder of mijn hoofd te spartelen in het karretje totdat de instructeur (type surfdude) mij overeind kwam helpen. Awkward. Maar dat was wel echt heel tof om een keer te doen.
  • Vervolgens moest ik nog naar Noorderzon, in Groningen. Ik zag Daughter live en dat was superleuk en ze was echt heel schattig in het echt. En het was heel mooi.
  • Alsof het allemaal nog niet druk en AAAH genoeg was ging ik daarna weer een weekje werken. Heen en weer fietsen met tegenwind en regen en eenmaal binnen scheen uiteraard de zon. Gelukkig waren de 70+-ers waar ik die week moest schoonmaken heel aardig en hadden ze lekkere koekjes, wat het allerbelangrijkste is.
  • Toen (we spreken hier over afgelopen week) was het eindelijk tijd voor De Week: de introductie van mijn studie. Ik was hier ongelooflijk zenuwachtig voor (ik ben nogal goed in doemscenario’s bedenken), maar het was echt Heel Leuk. ย Ik heb een handstand gedaan tegen het konijn op ’t Neude, gerend voor mijn leven met een olifantengieter in mijn handen, de Harlem Shake gedaan onder de Domtoren en vooral heel veel gelachen met leuke mensen. Ik krijg bijna zin om te gaan studeren.
  • Et puis: tijd om een laptop te kopen. De laptop waarmee de woest aantrekkelijke bovenstaande foto’s mee zijn gemaakt. De laptop waarmee ik dit blogje typ. Ja, ik voel dat wij goede vrienden worden.

Tot zover de beknopte samenvatting van de afgelopen paar weken. Hebben jullie nog spannende avonturen beleefd?

12 thoughts on “Wat ik de afgelopen weken eigenlijk uitvoerde

  1. ikbenirisniet

    Hahahaha dat gifje :’D En fijn dat de intro goed beviel, ik had daar altijd zo’n hekel aan, brr.

  2. Anne

    Wat leuk dat al die introductie-momenten je bevielen. Goede voorbode voor de rest van je studie hopelijk ;) Veel plezier van je laptop trouwens! Tijdens mijn studie waren ik en dat ding wel onafscheidelijk ;) en toegegeven, ook vaak voor de nodige ontspanning tussen het leren door…

  3. Lotte

    Als je op kamers gaat is een laptop anders wel verdomde handig. Je zult toch iets van een computer moeten hebben, anders ben je afhankelijk van die op de uni en laten die nou heel vaak bezet zijn. Je zou dan natuurlijk een desktop kunnen kopen, maar aangezien je bureau meestal ook gelijk je eettafel en weet ik wat nog meer is, is een laptop toch wat makkelijker, want die kun je tenminste tijdelijk wegbergen. Oftewel, het argument “ik heb een laptop nodig voor mijn studie” is wel degelijk een goede reden. :p

  4. Harmke

    Introductieweken zijn leuk. Ik heb toen ooit mijn laptop gekocht omdat ik heen en weer verhuisde tussen mijn ouders. En dan is een laptop wel erg handig.

  5. Tea

    Ohhhh introductieweek is zo leuk. Ik ken Delft door die week niet goed, maar wel t uitgaansleven hahah. Though, ik “moet” wel een laptop hebben voor m’n studie anders is t nauwelijks te doen met projecten helaas.

  6. Janine

    Dat gifje is echt helemaal fantastisch! Ik ben/was ook helemaal fan van mijn cam, alleen een beetje jammer dat de mijne een beetje kuren heeft. Ik moet wel zeggen dat ik mijn laptop toch รฉcht heb gekocht voor mijn studie en ‘m daar ook regelmatig voor gebruik. De computers bij mij op school zijn bagger, haha.

Geef een reactie

