Het leed dat nooit iets van je lijstje kopen heet

Ik ging dus laatst shoppen. Ik had geld, mijn shopschoenen (om lang op te kunnen lopen en ter voorkoming van bloedende tenen wanneer men in de H&M met zijn/haar kittige hakjes in jouw teen gaat staan) en een echt lijstje. Een lijstje, want ik ben heel goed in lijstjes maken.

Op mijn lijstje stond: een zwarte broek, een lichte jeans, een nieuwe tas die niet van ellende uit elkaar valt en een ketting die mijn geliefde en inmiddels kapotte Forever21-ketting zou kunnen vervangen.

Ik kocht niet: iets van dit lijstje.  Ik kocht wel: twee blousesjes (want ik had nog maar twaalf blousesjes en ja, zonder veertien blousejes schop je het niet ver) en drie jasjes (want ik bezit nog maar twintig jasjes en zonder drieëntwintig jasjes in je bezit kun je je niet als eerstejaars student, denk ik zo).

Lijstjes máken kan ik heel goed. Me aan lijstjes houden gaat wat minder. Dus nu ligt het lijstje nog op mijn bureau en durf ik niet in te loggen op de site van de rabobank (dat stomme internetbankieren ook, soms wil ik helemaal niet zo makkelijk kunnen weten hoeveel geld ik heb).

Ben ik de enige? En lieve mensen die op de één of andere manier altijd broeken kopen: hoe doen jullie dat? Mijn onder- en bovenkledingstukkenvoorraad is niet erg goed in verhouding op het moment (en nooit geweest ook). Help!

16 thoughts on “Het leed dat nooit iets van je lijstje kopen heet

  1. Karlijn

    Dit is heel herkenbaar. Haha, ik ben sowieso heel slecht in shoppen. Ik maak altijd wel een lijstje, maar kan serieus nooit wat vinden. Jij komt tenminste nog met iets thuis :)

  2. Isabelle

    Een herkenbaar leed, maar hé je hebt wel wat kunnen kopen! Mij overkomt het ook heeel vaak dat ik een lijstje heb en vervolgens niks leuks kan vinden.

  3. Anne

    Je bent niet de enige! Elk seizoen maak ik een wishlist (omdat internet etalagewinkelen nou veel makkelijker is voor mij dan om dat in het echie te doen) en hoewel er soms ook wel dingen ervan bij mij in de kast gaan hangen, is dit lang niet altijd het geval.

  4. Leonie

    I feel you. Al heb ik een gebrek aan beide onderdelen eigenlijk. Ik slaag gewoon niet zo makkelijk, ook niet met lijstjes. Vooral niet met lijstjes eigenlijk. EN, heb jij al intro gehad? Hoe was het?

  5. Kimberly

    Haha heel erg herkenbaar! Ik schrijf ook altijd van alles op van dit en dat moet ik kopen, maar uiteindelijk koop ik veel, behalve dat! Ik moet er altijd maar tegen aanlopen denk ik..

  6. Marieke

    Haha ai dit is zo herkenbaar! Ik heb het ook áltijd… Maar echt super toevallig trouwens dat je op mijn blog kwam haha, wat grappig :D Hoe kwam je op mijn blog dan? Heb jij je aangemeld bij een studentenvereniging trouwens?

  7. Karlijn

    Het lukt mij ook nooit om me aan lijstjes te houden, tenzij het gaat om sinterklaascadeaus ;)
    Aan de andere kant, je kunt nooit genoeg bloesjes hebben haha.

  8. Lotte

    Als je ergens naar zoekt, vind je het vaak niet. Zo gaat dat tenminste bij mij. Als ik op de bonnefooi de stad in ga, kom ik met de meest leuke dingen thuis, maar heb ik precies in mijn hoofd wat ik nodig heb, dan slaag ik (bijna) nooit. Tenzij het om de dagelijkse boodschappen gaat, maar dat is natuurlijk heel wat anders. :p

  9. Janine

    Hahahaha geniaal en oh zo herkenbaar. Ik maak altijd een lijstje in mijn hoofd maar wijk er altijd vanaf. Omdat ik dan dit opeens nodig ben, of dat zo ontzettend leuk vind, rampzalig voor mijn geliefde (en vaak gehate) bankrekening. Broeken kopen is bij mij de laatste tijd geen probleem meer, sinds ik veel ben afgevallen (ongeveer een halfjaar terug gestopt met afvallen) heb ik daar zo geen problemen meer mee, mijn bovenkant is nu eerder het probleem (don’t know what to wear with all those pretty jeans, haha)

Geef een reactie

