Budapest!

Budapest. Ja. Ik vond Budapest leuk, maar niet WAUW. Maar dat komt misschien omdat ik eerst in Praag was en ik Praag zeer zeker wel WAUW vond. In Budapest is het vooral heel erg warm in de zomer, dus vergeet niet alleen je bikini aan te trekken als je van plan bent je te begeven op de meest toeristische plekken.

Wel doen:

  • Lunchen bij de Hummus Bar, op  de Október 6. utca (utca klinkt heel intelligent, betekent dus gewoon straat). Maar: Hummus! Goedkoop eten! Hummus! (er is ook hummus trouwens)
  • Wat trappen beklimmen (of in een bus stappen) voor het Vissersbastion: mooiheid en heel mooi uitzicht.
  • Ga naar de Szent István Basiliek. Zelfs als je niet van kerken en dergelijken houdt. Zelfs als je mooie gebouwen verschrikkelijk vindt (oké, misschien wordt het dan een twijfelgevalletje). Echt.
  • Op een rondvaartboot gaan zitten. Je vaart, kijkt naar Budapest, wordt bruin (of rood) en je mag heel de weg luisteren naar iemand die in gebrekkig Engels leuke verhalen over Hongaarse gebouwen vertelt. Niet doen als je geen toerist wil zijn.

Doe maar niet:

  • De Szechény Thermen bezoeken. In plaats van zuiverend water, verschillende baden en allemaal massages krijg je een zwembad met chloor waar je ook nog eerst een badmuts voor moet kopen. Wel lekker verkoelend, want er zijn ook baden van 10 graden.
  • Iets drinken op de Andrássy Utca, de Champs Elysées van Budapest. Tenzij je graag 8 euro voor een cappucino betaalt. Maar dat lijkt me niet.

Maar wat heb je aan woorden als er ook beelden zijn:
IMG_0277

IMG_0299

IMG_0301

IMG_0370

IMG_0380

IMG_0382

IMG_0363

IMG_0437

IMG_0476

IMG_0479

IMG_0513

IMG_0485

IMG_0411

IMG_0403

IMG_0566

IMG_0557

IMG_0555

IMG_0554

IMG_0548

IMG_0581

IMG_0572

12 thoughts on “Budapest!

  1. Julius

    Mooie foto’s… compliment! Maar, als je een keer terug komt, ga dan Budapest verkennen aan de hand van iemand die de stad op zijn duimpje kent… Dan is de stad meer Wauw dan Praag. En zelfs op de Andrássy út kan je voor 650 HUF, ca. €2.– (en dat is al duur voor Budapest) een uitstekende cappucino drinken in een van de mooiste zalen die Budapest kent.

    Julius

  2. Mirthe

    Wat grappig, ik vond Boedapest juist nog veel fijner dan Praag! Vooral het Vissersbastion en de hele burchtwijk daaromheen vond ik ook echt prachtig <3 En het is gewoon heerlijk om jampotten vol limonade te drinken op de eilanden en in de stadsparken :) Die thermen vond ik eigenlijk ook wel fijn (maar heel kritisch ben ik dan ook niet bij 40 graden inderdaad), de Szent István Basiliek vond ik juist veel te druk om ervan te genieten.

  3. Janine

    Oh wow wat mooi, ik ben zelf ook een keer in Praag geweest en dat vond ik fantastisch. Dit is zeker ook een bestemming om te onthouden!

Geef een reactie

