Praag!

Vandaag deze post omdat 1) Praag heel erg mooi is 2) Praag heel erg mooi is 3) Praag heel erg mooi is en 4) ik me met de huidige weersomstandigheden me moeilijk kan voorstellen dat ik twee weken terug snakte naar een temperatuurdaling van 10 graden en een beetje regen. Dus mocht je toevallig binnenkort in Praag zijn..

..omhels dan je inner hipster en ga naar de John Lennon wall waar je ook best The Perks of being a Wallflower-quotes kunt zien in plaats van Beatles-teksten (Velkoprevorske Namésti):IMG_0098

..pak een krijtje en schrijf iets erbij op deze muur (Kampa-eiland, het eiland dat stiekem helemaal geen eiland is):IMG_0010

..geniet van het uitzicht (bij Vysehrad):IMG_9894

..beklim voor 2 euro (maar dan in Tsjechische kronen) de toren van de Karlův most en geniet van het andere uitzicht:IMG_9692IMG_9693IMG_9710

..ga naar de mooiste kerk die ik in Praag gezien heb (vlakbij Vysehrad):IMG_9870IMG_9874

..bezoek het hele Kampa-eiland, waar ontzettend lieve leuke gekleurde huisjes staan:IMG_9931

..ga naar de botanische tuinen als je veel leuke bloemetjes wil zien en als je graag in de sproeier wil dansen (toen ik dat deed was het rond de 40 graden, ik ben nog nooit zo blij geweest met een sproeier):IMG_0087IMG_0090

..bestel homemade lemonade, want dat is heerlijk. Meestal krijg je het met citroen, maar ik heb ook aardbei-, granaatappel-, sinaasappel en passievruchtlimonade gehad (locatie: overal):IMG_9939IMG_0192

..kijk omhoog (locatie: overal). Mooie huisjes, schattige bloemetjes en mooiheid:IMG_0014IMG_9804

..bezoek het Kampa Museum, want daar hebben ze (in ieder geval toen ik er was!) leuke exposities. Mocht je niet van de kunst zelf houden: ze verkopen er notitieboekjes, er is airco (!), er zijn overal lekkere stoelen, boven op het ‘dak’ is er uitzicht en zijn er leuke reflecterende glasachtige(?) platen:IMG_9975IMG_9973

15 thoughts on “Praag!

  1. Leonie

    Annemijn, Annemijn, je bent weer terug! Je blog bedoel ik! Dat had ik nog niet gezien. Ooo wat is Praag mooi, daar moet ik echt soon naar toe. Over de travel list, ik ben in Londen naar Neals Yard geweest en het is heel schattig en peperduur en goed verborgen. Super lief. De foto’s van Londen komen nog! Ik vind het leuk dat je over je STUDEntenleventje gaat bloggen (wil ik ook) en dat onze studies soort van overlap hebben. Wanneer is je housewarming? Kom ik even langs :D hahah

  2. lindabdl

    Annemijn, je bent geweldig! Dit artikel is zo ontzettend super mega handig, aangezien ik over iets minder dan twee weken naar Praag ga. Ik ga je tips zeker onthouden :)

  3. Janine

    Praag is fantastisch! Ik ben er één keer geweest maar wil zeker nog een keer terug, super mooie foto’s van een prachtige stad!

  4. Rowan

    Oké, ik had altijd zo’n verkapt beeld van Praag, omdat het een Oostblok land is. Maar zo te zien is het toch een bezoekje waard! Ziet er echt uit als een prachtige stad!

    Love,

    Rowan

Geef een reactie

