De Toekomst (met hoofdletter)

Ik dacht altijd van goh oh jaaa studeren ja nieuwe stad jaaa leuk hiephoi!

En toen haalde ik een diploma en werd het echt.

Toen dacht ik AAAH STOP HO dit komt te dichtbij. Kijk, hartstikke leuk, dat studentenleventje (hoop ik). Maar ik vind het hier eigenlijk nu wel leuk en veilig enzo. Ja. Leuk leven, leuke hobby’s, leuke vriendjes en vriendinnetjes. En dat is dan allemaal zo weg. En (indien je allergisch bent voor cliché’s, je kunt nu nog stoppen met lezen) het ging allemaal zo snel! Zes jaar.. ik zag het altijd een beetje zo van veilige basischool, groooooooote enge middelbare school, leuke studententijd.. en dan hield mijn beeld eigenlijk een beetje op, want werken kon (kan) ik me nog niet helemaal voorstellen.

Maar het gaat dus eigenlijk ongeveer zo:

Baaaaasischoooooooool – middelbare school – Annemijn de student –weeeeeeeeeeerkennnnnnnnnnn.

En dan misschien weer opnieuw, maar gezien ik nog nooit dood ben geweest weet ik nog niet of iets dergelijks als reïncarnatie bestaat.

Hm. Maar het wordt vast heel leuk. Hoop ik. Denk ik. Voel ik. Of niet.

13 thoughts on “De Toekomst (met hoofdletter)

  1. Rosie

    Tuurlijk wordt het gaaf! Het is ontzettend spannend maar 10000000 studenten gingen je al voor en dat is ook allemaal op zijn (haar) pootjes terecht gekomen :D! Waar ga je studeren?! Heel veel plezier juist!!

    Liefs van Rosie

  2. Nicole

    Het is echt compleet normaal om een beetje een ‘aaaaaaaaaaah’-gevoel te hebben over studeren, maar geloof me, als je er eenmaal aan gewend bent, is het heel leuk! En als je nou gewoon lang studeert, dan is dat werkgedeelte ook niet zo lang, haha!

  3. Kinga

    Jeeeeej Annemijn is terug! Voor mij was het juist: middelbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaare schoooooooooooooooooooooooooooooooool. Vooral de laatste twee jaar. Maar het wordt vast leuk!

  4. Spinnetje

    Je studietijd is vaak de leukste tijd (en lijkt soms dan ook 2x zo snel te gaan) En troost je, ik had ook geen idee wat te doen met de rest van m’n leven na m’n studie….ben dan ook een aantal keer veranderd van baan. Maar uiteindelijk wel ergens terecht gekomen waarvan ik het gevoel heb dat ik de juiste keuze gemaakt heb.

  5. Lisa

    Haha, ik kan me goed in je tijdlijn herkennen, vooral dat van die lange basisschool en lang werken :’) Maar vet leuk dat je nu gaat beginnen met studeren, dat vond ik geweldig!

  6. Aline

    Pff ja dood eng. Ik ben dan al zo’n 4 jaar van de middelbare school af, ik begin nu pas met een studie (voorheen wel van alles gedaan maar ook 10000x gestopt). Ik voel me net weer een bange 12 jarige die zenuwachtig is voor haar eerste schooldag. Ik wil nieeeeeee.

  7. Marlous

    haha jaa is ook spannend! ik heb dus de verkeerde keuze gemaakt maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg, nu stel ik het weer eventjes uit. quarter lifecrisis he!

  8. Linda

    Wat ga je waar studeren? Was er niet een tijd dat je naar Groningen wilde komen? (Dat zou mega cool zijn en dan geef ik je hoogst persoonlijk een rondleiding.)

Geef een reactie

