Lekker gek

Over het algemeen vind ik veel mensen aardig. Ik houd van mensen die compleet gestoord zijn, ik houd van mensen die lief zijn en ik houd van mensen die een goede middenweg vormen.

Van één soort mensen houd ik echt niet zo: mensen die zichzelf omschrijven als ‘een lekker gek mens. Gewoon lekker gek ja.’ Deze mensen zijn vaak één ding niet: lekker gek. Dit zijn de mensen die het gek vinden dat ze op dinsdag een paars shirt aanhebben, terwijl ze normaal voor een roze exemplaar gaan. Hihi, wat gek! Zal ik eerst langs de Albert Heijn gaan of langs de Hema? Ach, wel ja, doe eens gek, ik ga gewoon eens naar de Hema! Hihi!

Bij ‘een lekker gek mens’ zie ik een vrouw voor me die het huishouden haar carrière noemt en het zo lekker gek vindt als ze een dagje schrobben overslaat om te Libelle zomerbeurs te bezoeken (of is dat van de Margriet?).

Mocht je nou echt ‘lekker gek’ zijn: beschrijf je dan in geen geval op deze manier. ‘Compleet gestoord’ klinkt nog altijd prettiger in de oren dan lekker gek. Tenzij je het oprecht leuk vindt om naar de Libelle zomerbeurs te gaan, maar dat is weer een ander verhaal.

11 thoughts on “Lekker gek

  1. Linda

    Ja hoor, ik zie haar al helemaal voor me. Cobie heet ze. Getrouwd met Hans. Twee kinderen die de middelbare bezoeken. Haar verantwoordelijkheid is “het huishouden doen” en “op de kinderen letten”. Ze heeft krullen en kort haar en denkt dat dit kapsel er leuk en vrolijk uit ziet (lekker gek), maar de rest van de wereld omschrijft dit als raar. Ze heeft een irritante stem en een net iets te opzichtige bril. Komt Cobie een beetje in de buurt?

    Oh, even iets anders, maar mag ik even de grammar nazi uithangen? “Om te Libelle zomerbeurs te bezoeken” lijkt me grammaticaal gezien niet helemaal juist, hihi (lekker gek). Liefs!

  2. Mirthe

    Lekker gek in je kekke tuniekje over een witte legging en dan gewoon zomaar een last minute naar Zuid-Frankrijk boeken, naar de camping met zo’n animatieteam voor de kids weetjewel, gewoon, leuk!

  3. James

    Ja, inderdaad. Van die mensen met een weekschema die dan op een dag besluiten dat ze helemaal geen zin hebben in huishoudelijke klusjes en dan “lekker gek” naar de film gaan of zo. Ik word helemaal gestoord van dat soort lui. Op de ongezonde manier.

Geef een reactie

