Mooie muziek

1: Lucy Rose – Middle of the bed

Ik leerde Lucy Rose kennen door haar liedje Night Bus (ook zeker aan te raden!) en sindsdien ben ik een beetje verslaafd aan haar stem.

2: The Beatles – Come Together

Mijn favoriete Beatlesliedje. Ik houd van gitaren, ik houd van ‘tumtumtuuduuuduuum’ en ik ben zo opgevoed dat ik bijna wel van de Beatles mรณet houden ;-)

3: Marike de Jagers cover van Come Together

(Even doorspoelen naar 1.28) Daarom vond ik het ook zeer leuk dat Marike de Jager Come Together uitkoos voor DWDD Recordings. DWDD Recordings is soort project van De Wereld Draait Door waarbij beroemde Vlamingen en Nederlanders hun favoriete liedje mochten coveren aan de bekende DWDD-tafel. Er zitten een paar heel mooie covers tussen (die van Eefje de Visser vind ik zelf vooral ook heel mooi) en hier kun je ze allemaal beluisteren.

4: Lenka – Everything at once

Iedereen die niet wegzapt bij de reclames (her)kent dit liedje. Het komt voor in de Windows 8 reclame (ook in een aflevering van Grey’s anatomy overigens) en ik vroeg me al een tijdje af van wie het was. Na tien keer de reclame hebben te gezien besloot ik Shazam eens te gebruiken, et voila.

5: Ed Sheeran – You need me

Ik houd van Ed Sheeran en zijn liedjes, en dit liedje was weer geen uitzondering. Inmiddels ken ik de tekst geheel uit mijn hoofd. Helaas (?) bestaat er ook nog een live versie met nog meer coupletten, dus ik ben nog niet klaar

6: Eric Hutchinson – All over now

Weer in de categorie ‘geef-me-een-leuke-jongen-met-een-gitaar-en-ik-vind-het-leuk’. Tsja.

7: Will and the people

Dit liedje was mijn zomer 2012-liedje. Ik heb het inmiddels meer dan duizend keer afgespeeld en ik ben het nog steeds niet zat. Zo vrolijk! :-)

7 thoughts on “Mooie muziek

  1. Leoni

    Ik ben zo slecht in het onthouden van namen van artiesten plus de namen van de liedjes zelf. Drama, dus moest ze eerst allemaal in youtube intikken. Ik vind nummer zes wel lekker klinken!

  2. Maaike

    The Beatles!! Van Eric Hutchinson moet je trouwens de live versie luisteren. Hij maakt grappen tijdens de show. Hij heeft leuke humor!

Geef een reactie

