Het verband tussen een Romeinse schrijver/filosoof en Rooz (van Hoe Overleef Ik)

Hoe meer je leest, hoe meer woorden je kent, hoe beter je zelf zinnen kunt formuleren, hoe beter je algemene kennis wordt. Kortom: hoe meer je leest, hoe slimmer je wordt.
En voor degenen die nu denken dat dit alleen geldt voor hoogstaande intellectuele boeken: fout. De kennis die ik tot nu toe heb opgedaan komt uit Hoe Overleef Ik (eigenlijk gewoon zelfhulpboeken voor kinderen), en die had ik dus ook kunnen opdoen uit het werk van de Romeinse schrijver/filosoof Seneca (en héél toevallig is dat ook nog ‘mijn’ eindexamenonderwerp):

(Nog 1 tip voor je besluit welke van de twee boeken je gaat lezen, in Seneca’s werk vind je iets minder informatie over tongzoenen).

8 thoughts on “Het verband tussen een Romeinse schrijver/filosoof en Rooz (van Hoe Overleef Ik)

  1. datschrijvendemeisje

    Weet dan niemand hier dat 13 november het nieuwe hoe overleef ik boek in de winkel ligt? :O
    Het heet alleen dan Rosa & Co en is voor wat oudere mensjes (15+ geloof ik) en er zitten geen tekeningen en survivaltips meer in :(
    (ik krijg nog steeds de hoe overleef ik nieuwsbrief, vandaar dat ik zo goed op de hoogte ben…..tja.)

  2. lauradenkt

    Dat vind ik wel jammer dat Seneca niet zoveel over tongzoenen schrijft, halloooo, is dat niet het belangrijkste onderwerp ever dan? Maar inderdaad, geniaal die boeken van de hoe overleef ik-serie.

Geef een reactie

