TAG: Liebster Award

Ik werd door Ilse getagd voor de Liebster Award. Dankjewel! Het is de bedoeling dat je 11 dingen over jezelf vertelt, 11 vragen beantwoordt en zelf 11 vragen bedenkt om vervolgens zelf mensen te taggen die die vragen mogen beantwoorden. Vriendelijk als ik ben sla ik 2/3e van de tag even over: de tag gaat inmiddels al in zoverre rond dat iedereen hem wel gehad heeft en de 11 ‘facts’ die je over jezelf moet vertellen sla ik over, omdat ik bij een vorige tag dit ook al heb gedaan.
Maar here we go, de 11 vragen (en antwoorden):

1. Waar zou jij op dit moment zijn zonder je blog? Zou er iets missen in je leven?
Als ik niet zou bloggen zou ik op dit moment chocoladetaart eten en met smart wachten op Boer zoekt vrouw (ik leef echt de leven, jwz). Maar goed voor mijn dieet dat ik blog! Als ik niet zou bloggen zou ik ook niet weten dat ik kón bloggen dus had ik niets gemist, denk ik. Maar ik ben toch heel blij dat ik een blog heb en alles wat ik kwijt wil op kan schrijven.
2. Als je één dag alles mocht kopen wat je maar zou willen, waar begin je dan mee en waarom?
Ik zou beginnen vijfduizendmiljoenmiljardbiljoentriljoen (bestaat dat?) opnemen en dat op mijn spaarrekening zetten, zodat ik in één dag niet al mijn geld verspil en nog even kan nadenken over wat ik ermee ga doen. Sowieso zou ik een tickets boeken (Zuid-Afrika of Australië) voor mijzelf en mijn familie en vrienden en flink gaan shoppen.
3. Omschrijf jouw ideale dag.
Vroeg wakker worden (niet vroeg van ‘jeeeeeeeeeemig *gaap*’ maar uit jezelf vroeg en uitgerust wakker worden), ontbijten met iets met veel aardbeien, rustig douchen en aankleden en vervolgens gezellig met vriendinnen ergens heen. ’s Avonds met heel het gezin eten en daarna Gilmore Girls (of een andere film/serie die we al uit ons hoofd kennen) kijken met m’n zussen.
Dit is de realistische versie, de onrealistische versie is even heen en weer vliegen naar Londen en/of New York.
4. Wat vind je het leukste aan bloggen?
Dat er zoveel leuke mensen zijn die ook een blog hebben en dat ik kan blijven ‘praten’ en er óók nog mensen reageren ;-)
5. Als je voor de rest van je leven nog meer één woord mag zeggen, welke is dat en waarom?
Jeetje. Ehm. Ik ga voor vanille. Gewoon, klinkt mooi (en is uiteraard ook heel praktisch).
6. Waar zou je graag willen wonen, in wat voor huis dan ook en waarom precies daar?
Het lijkt me heel leuk om in Londen, Berlijn of Stockholm te wonen in een licht, ruim appartement, maar dat zou ik niet heel lang volhouden. In Nederland zou ik graag in een licht, ruim appartement willen wonen in Groningen of Utrecht. En als ik later groot ben graag een vrijstaand huis vlakbij een leuke stad met een grote tuin met een schommel. En veel hout en veel wit.
7. Zijn er dingen die je met je blog wil bereiken?
Nee, eigenlijk niet. Gewoon leuk bloggen, leuke reacties krijgen en meer leuke blogs ontdekken.
8. Wat is het eerste wat je doet als je ‘s morgens opstaat?
Mijn wekker uitzetten (maandag tot en met vrijdag) of verschrikt opkijken omdat ik langer dan twaalf uur geslapen heb (weekend).
9. Waar kun jij echt NIET zonder?
Als in iets onmateralistisch: familie & vrienden (goh lekker origineel weer). Materalistisch: mijn camera.
10. Wat is je droombaan?
Ik zit op dit moment even in een ‘%*#$%# wat moet ik in hemelsnaam gaan doen?!?!’-momentje dus op dit moment zou ik het niet weten. Iets met een combinatie van taal, cultuur, sociale wetenschap en journalistiek graag.
11. Vind jij de statistieken van je blog belangrijk of hou je je daar niet zo mee bezig?
Ik houd me daar totaal niet mee bezig. Ik zou ook niet precies weten hoeveel bezoekers ik heb. Bij het startscherm van WordPress zie je altijd wel een grafiekje en waar je bezoekers vandaan komen (2 uit Zuid-Afrika vandaag, huh?), maar dat heb ik nog nooit vol interesse bestudeert.

4 thoughts on “TAG: Liebster Award

  1. Myrthe

    I luv your realistische dag, klinkt ook perfetto to me! En vanille is inderdaad echt een mooi woord (wel uitgesproken als ‘vanieje’ en niet als ‘vanielje’ aub). Vanille. Vanille. VANILLE

Geef een reactie

