De zoveelste liefdesverklaring aan de herfst

Ik zal vast de eerste niet zijn met deze dappere bekentenis, maar: ik houd van herfst. Zelfs fietsen door de regen vind ik niet meer zo erg als ik weet dat er thuis warme thee op  me staat te wachten (door de regen naar school fietsen is weer een ander verhaal).

Ik houd van warme truien en eruitzien als een michelinmannetje met vijf truien en een dikke winterjas, ik houd van kaarsjes en zeker van van de geurkaarsjes van de Xenos naar kaneel ruiken. Ik houd van ’s avonds buiten fietsen en de koude lucht tegen je wangen voelen branden en thuiskomen met rode wangen en bevroren handen. Ik houd zelfs van het vroege donker worden ’s avonds en het late licht worden ’s ochtends, want dat betekent dat ik ’s ochtends vanuit mijn raam de zon zie opkomen. 

Mijn verjaardag valt ook in de herfst en die van de goedheiligman ook. Herfst staat dus gelijk aan blijheid, taart, gezelligheid, pepernoten en knusheid. Herfst, ik houd van je.

7 thoughts on “De zoveelste liefdesverklaring aan de herfst

  1. Mirthe

    Hahaha als ik wakker word voordat het licht is vind ik dat juist altijd een meer dan valide reden om me om te draaien en verder te slapen :)

Geef een reactie

