Bingo! (eigenlijk gaat het helemaal niet over bingo)

De kringloopwinkel bij ons verdient zeker een plekje in de top 10 leukste kringloopwinkels die ik tot nu toe heb gezien. Ik zou jullie nu kunnen vertellen over de meest geweldige kast ik bij de kringloopwinkel heb gekocht (groot, hout, beetje versleten maar dan zo dat het mooi is), maar dat doe ik niet. Ze hebben daar namelijk wat veel leukers.

In die kringloopwinkel (en vast wel in meerdere) verkopen ze namelijk trofeeën. Afgedankte bekers en trofeeën die niemand meer wilde hebben (wat ik me overigens zeer goed voor kan stellen). Een paar citaten:

1e prijs met bingo op de familiedag 13-04-2006
16e plaats judokampioenschappen Hilvarenbeek
4e plaats amateur-hordelopen Atletiekverening Boxtel

Nou vraag ik me het volgende af

– Wat voor personen kopen deze trofeeën daadwerkelijk?
Ik denk dat op deze familiedag twee broers waren: Fred en Willem. Fred was altijd net iets beter overal in en won op die bewuste dag dan ook de bingo. Met als gevolg een ongelofelijk jaloerse Willem.
Tien jaar later overleed Fred en veel van zijn trofeeën belandden in de kringloopwinkel. Willem rende naar die kringloopwinkel en kocht de trofeeën. Er stond toch geen naam op, en zo kon hij toch nog indruk maken op al zijn vrienden. Een gevolg was wel dat niemand ooit meer met Willem wilde bingoën uit angst te verliezen.

Over de 16e plaats voor de judokampioenschappen en 4e plaats amateur-hordelopen: ik denk dat deze trofeeën niet verkocht zijn. Ik denk dat deze bij de kringloopwinkel terecht zijn gekomen doordat het té genant was om ze op de schoorsteenmantel te zetten en er op zolder geen plek meer was.

– Wat voor mensen zorgen er voor dat deze trofeeën überhaupt bestaan?
Ik denk dat we het idee van bingo-trofeeën nooit zullen begrijpen. Uiteraard zal ik over een paar jaar een groot onderzoek hieraan besteden om het te begrijpen. Wat betreft de overige twee trofeeën: dit is het type mens dat erg is voor ‘meedoen is belangrijker dan winnen’ (terwijl we allemaal weten dat winnen belangrijker is dan meedoen!) en erg veel medelijden heeft met mensen die iets minder goed kunnen hordelopen of judoën.

6 thoughts on “Bingo! (eigenlijk gaat het helemaal niet over bingo)

Geef een reactie

