Koken/bakken/iets in de oven gooien met Annemijn. Welkom bij de cursus!

Dit, lieve mensen, is Heel Lekker. En omdat ik de beroerdste niet ben zal ik hierbij het recept met jullie delen. Het recept is uiteraard echt ontzéttend moeilijk, want als er iemand hier een keukenprinses is, ben ik het (grapje). Goed. Ze waren toch echt heel lekker lekker.

Men neme 1 pak cakemix (als echte bakker stel je dat natuurlijk zelf samen met zelfrijzend bakmeel, ik kocht een pak cakemix), 150 gram boter, vier eieren, 50 ml melk en chocoladepoeder (6 flinke lepels).En als belangrijkste: men neme frambozen (geen hoeveelheid, gewoon zo veel mogelijk).

Het is overigens ook wel handig om een oven, een beslagkom, een mixer en cakevormpjes in bezit te hebben, anders wordt het een vrij moeilijke opgave (deze hoeven niet door het beslag heen).

Men gooit alles door elkaar in de beslagkom (ik herhaal, niet de oven, de mixer, de beslagkom en de cakevormpjes) en  men begint te mixen. Sommige mensen doen dat in stapjes, wij doen dit niet. Simpelweg omdat wij (ik begin wat trekjes van Hare Majesteit over te nemen) daar te lui voor zijn. Vervolgens doen wij dit in de vormpjes en stoppen wij deze vormpjes in de oven op 160 graden. Ze moeten 30 à 40 minuten in de oven, afhankelijk van hoe groot je cakejes zijn en hoe apart de oven zich gedraagt.

Stap nummer 14 (ongeveer) is het opeten van de cakejes. Ik raad u aan dit te doen met naast u een kopje kaneelthee. Zéér goede combinatie.

9 thoughts on “Koken/bakken/iets in de oven gooien met Annemijn. Welkom bij de cursus!

  1. Kinga

    Hahaha, geweldig geschreven. En de combinatie klinkt heerlijk, hoewel ik de cakemix inderdaad zal skippen :)

  2. Mirthe

    “deze hoeven niet door het beslag heen”, hahaha, superleuk geschreven! Ik moet wel zeggen dat ik een cakemix-is-voor-losers-ik-maak-mijn-eigen-beslag-als-een-ekte-professionele-superheld-jeweettoch-purist (die de hulp van mijn moeder in moet roepen om de oven aan te krijgen, dat dan weer wel) ben, dus de cakemix gaat ‘m niet worden voor mij.

Geef een reactie

