Gisteren leerde ik heel veel

Te beginnen met het eerste (DUH je kan niet beginnen met het tweede). Op een fiets zit er geen leuk hendeltje waarmee je richting aan kunt geven, aan je rijlesauto wel. Als je dus wil aangeven dat je naar links wil, moet je niet (dus NIET) met je linkerhand een beetje ongemakkelijk in de lucht hangen op zoek naar zo’n hendeltje. De bestuurder van de auto die op je wacht is het daar mee eens. Ongemakkelijjjjjk tudududu.

Er gaat niks (ik herhaal: niks) boven de grijze joggingsbroek die drie maten te groot is. Niks.

Een oversized (gewoon te groot, maar dat is niet hip natuurlijk) shirtje aandoen om de fiets met heel veel wind is niet het toppunt van charme. Gewoon, ik zeg het even. Resultaat is iets wat lijkt op een bierbuik onder mijn shirtje. Enig!

Over bierbuiken: in mijn Syllabus van kunstgeschiedenis staat dat in 1920 de bierbuikcultuurperiode was. Say what?!

Ik beken: ik houd best van kerst. Leuke boompjes, slingers, kerstliedjes (die dan de rest van het jaar in je hoofd zitten. Zat dit jaar tot juli met Rudolph in m’n hoofd (en nu weer)). Maar nog niet in september. Willen jullie dat even in je oren knopen, lieve bewoners van de Tuinstraat nummer iets die nu al duizende lichtjesslingers en zingende kerstmannen aan de deur hebben hangen? Dankjewel!

9 thoughts on “Gisteren leerde ik heel veel

Geef een reactie

