Over hangmatten

Ik was van plan mijn liefde voor de hangmat aan jullie te betuigen, dus googelde ik ‘hangmat’. Dat had ik beter niet kunnen doen.
Het probleem met google: denk je dat je wel weet hoe de wereld in elkaar zit, blijkt het tegendeel waar te zijn.
Afijn.

Er schijnt dus een techniek te zijn om een hangmat op de hangen en erin te gaan liggen:

Ik zal jullie even proberen te vertellen hoe ik een hangmat ophang en er in ga liggen:

ik hang eigenlijk nooit een hangmat op. Of hij hangt er al (dat zijn de beste hangmatten) of hij is door mijn vader zo drie keer om de boom zo aan de schutting zo drie keer om de glijbaan in de speeltuin voor het huis en dan zo achter de bank door het raam en dan weer drie keer omdee boom geknoopt. Mijn vader is nooit zo van het ‘doe maar wat leuks, we zien wel’.

Maar dan het erin gaan zitten. Of nou ja, liggen. Want zitten wordt al helemaal een dramatisch verhaal. Bij de beste hangmatten liggen er kussens onder. Kussens die zorgen voor een uiterst kleine kans op een blauwe plek met een doorsnede van 30 centimeter.

Die zijn handig, dus hebben wij ze niet. Ik ga meestal eerst in de hangmat zitten, met twee benen aan één kant. Dan maak ik een soort Tarzanzwaai (‘doe dan eens rustig’ ‘ja, pap, ik ga toch geen drie uur doen over in een hangmat gaan liggen’), gooi ik mijn benen zo naar voren en het hoofd naar achter en (‘maar dan val ..’ ‘echt niet!!!’) dan val ik zo achteruit de hangmat uit. Een beetje zoals deze jongen hieronder:

Sorry dat je zusje dit op YouTube heeft gezet en nog meer sorry dat ik het dan ook nog eens op m’n blog gooi, maar ik voel me vaak precies zoals jij (zonder dat zusje dat mijn kunsten op YouTube zet, gelukkig),

14 thoughts on “Over hangmatten

  1. Kinga

    Haha. De laatste keer dat ik in een hangmat wilde gaan liggen (wel al zo’n 5 jaar geleden), gebeurde bij mij hetzelfde, maar bleef ik mezelf vasthouden waardoor ik aan de onderkant van de hangmat hing. Om vervolgens op mijn knieën te gaan zitten en mijn armen bijna te verdraaien. Was geen succes, haha.

  2. Harmke

    Ik weet nog zo goed, toen wij voor het eerst een hangmat hadden. Mijn moeder ging erin zitten/liggen, en twee seconde later lag ze op de grond.

  3. datschrijvendemeisje

    Thuis heb ik zeg maar een anderhalf persoon hangmat (het is ruim voor één, het is krap voor twee) en hij hangt stevig dus als je niet teveel wiebelt kom je er zonder vallen in. En anders, de veranda lijkt me ook best pijnlijk om op te vallen :P

Geef een reactie

