Leuke tegeltjes, mooie bloemetjes en lieve straatjes: Portugal (deel 2)

Voor deel 1, klik hier.
We liepen die dag nog even door Tavira, bezochten een kasteel en aten ijsjes.

Ook was er die avond een mooie zonsondergang aan zee, waarbij de lucht paars/blauw/roze kleurde (het is overigens nog iets te moeilijk voor mij om de horizon recht te krijgen, zoals blijkt uit de 15 foto’s met allen een scheve horizon).

We zaten die avond binnen in ons huisje, omdat ongeveer 30 kilometer verder een bosbrand (aangestoken..) aan de gang was. Er lag al allemaal as op ons terras en het rook er naar een feestje waar teveel rokers aanwezig zijn. Na een uurtje werd er aangebeld met de melding dat onze verhuurders alvast spullen in de auto gingen laden om elk moment te vertrekken. Inmiddels zagen we het vuur al dichterbij komen en raakte we al  redelijk in paniek. Het hele dorp was aan het bellen en in paniek aan het praten, kinderen liepen huilen en met knuffels in hun handen. .We hebben Heel Snel ingepakt en zijn naar een hotel aan de kust vertrokken:

Een zeer luxe hotel, dus mij hoorde je op dat moment even niet klagen :-) Om bij te komen hebben we een dag aan het strand gelegen, heerlijk!
De volgende dag konden we nog niet terug, want het vuur was niet geblust en eigenlijk alleen maar groter geworden. Het strekte zich uit van Faro tot aan de grens met Spanje, een behoorlijk eind dus. Na twee nachten konden we eindelijk weer terug naar ons huurhuisje. Het bleek dat het vuur tot 1 km van ons huis was gekomen en vlak bij ons was een waterzuiveringsinstallatie ontploft.. Maar goed dat we weg waren gevlucht dus!

Na een aantal dagen bij het huisje (met uitzicht op kale en zwarte bergen dit keer..) reden we naar een plaats vlakbij Lissabon. Tijdens ons ritje over de snelweg werden we vergezeld door diverse versierde ezels.. Enig!

We begonnen daar met een wandeling door Sintra, een mooi dorpje tussen de bergen. Mijn ouders waren eerst van plan een berg te beklimmen, maar toen we voor ons gevoel er bijna waren en de kaart langs de weg aangaf dat we nog niet eens op 1/4e waren, gingen we maar weer terug. We kwamen nog wel langs een mooi uitzichtspuntje, wat ik even vastlegde ;-)

Die middag gingen we naar Montserrate, een soort grote tuin met een Moors paleis (helaas half in de steigers, maar ach) erbij :-)

De volgende dag besloten we het meest westelijke punt van het Europese continent te bezoeken. Of althans, mijn vader en ik. Mijn moeder vond het allemaal te hoog en was bang dat ik te pletter zou vallen, terwijl er hekjes stonden (en anders is van zo’n mooie rots afvallen best een mooie dood, toch!).


Deze foto wil niet draaien, zoals alle andere foto’s.. Ik zie het maar als een goede manier om de nekspieren te trainen.

Op de laatste dag vertrokken we naar Lissabon. Helaas waren we er niet zo lang omdat we een beetje te laat waren vertrokken de weg niet zo goed konden vinden..
(deze foto’s willen overigens ook niet draaien, ik begrijp niet waarom.. als iemand het wel begrijpt, vertel het me!)

De volgende dag moesten we helaas richting het vliegveld. Gelukkig ben ik veilig geland en zelfs met een bruiner kleurtje en blonder haar dan ik vertrok. Woehoe!

8 thoughts on “Leuke tegeltjes, mooie bloemetjes en lieve straatjes: Portugal (deel 2)

  1. Annemijn

    We hadden wel meer gepland en niet gedaan, omdat door die brand waardoor we ineens weg moesten de planning wat in de war werd geschopt ;-)

  2. Niki

    Heb je het Paleis van Pena in Sintra niet bezocht? Zonde! Dat is echt een heel mooi sprookjesachtig kasteel met een prachtig park als tuin en een adembenemend uitzicht vanaf de top van de berg! Er gaat een pendelbus vanaf het station ;-)

  3. Ilse

    Ik hou van Portugal!!! Je had in Lissabon naar een bierbrouwerij moeten gaan (geen idee meer hoe die heet maar schijnbaar SUPER bekend) waar je ook kunt eten en dan biefstuk met biersaus en ei bestellen; je hebt nog nooit zoiets lekkers geproefd haha!

Geef een reactie

