Leuke tegeltjes, mooie bloemetjes en lieve straatjes: Portugal (deel 1)

Het begon op het vliegveld van Lissabon. Er hing een mooi papieren bordje met een naam die voor geen Portugees uit te spreken was: de man van het autoverhuurbedrijf. ‘Ok yes you want car here we have car.’ Een andere auto dan afgesproken en zodoende was er nog vijftien centimeter zitruimte voor mij over op de achterbank. Gelukkig scheen de zon en reden we langs lieve weggetjes waaraan onder andere dit huisje stond:

Nadat we de koffers hadden uitgepakt gingen mijn moeder en ik even boodschappen halen en langs de zee (!!!) rijden. 

De volgende dag gingen we naar een stadje wat op ongeveer 10 kilometer afstand van onze verblijfplaats lag (we verbleven in Santa Catarina da Fonte Do Bispo. Kort maar krachtig zullen we maar zeggen): Olhão (spreek uit als Oljouw).Met heel veel veel lieve straatjes en mooie tegeltjes. Van de tegeltjes heb ik ongeveer vijftienhonderd foto’s, maar die bespaar ik jullie ;)

Ook gingen we die week naar een natuurgebied aan zee, op één van de (schier)eilanden.

Na vijf dagen gingen we verder naar een ander huisje, ongeveer 20 kilometer verder. Elke avond konden we genieten van onderstaand beeld:

De dag erna gingen we naar de ‘stad’ (het is in de oost-Algarve allemaal wat plattelands) Tavira:Hierboven is De Brug. Schijnt dan weer heel bekend te zijn..

En uiteraard had je daar heel veel lieve straatjes en mooie bloemetjes. Als alle huizen in Nederland blauw/geel/roze geverfd waren en bloemetjes op hun dak hadden zou ik een (nog) gelukkig(er) meisje zijn.

Het zijn in het totaal 40 foto’s, dus deel twee post ik over een aantal dagen (deel twee is inclusief groot avontuur :-))!

11 thoughts on “Leuke tegeltjes, mooie bloemetjes en lieve straatjes: Portugal (deel 1)

  1. Ilse

    Ben je niet naar Ilha de Tavira geweest? Hoort bij Tavira maar is een onbewoond (schier)’eiland’ waar je echt een super mooi strand hebt! Oh, ik wil weer terug naar Portugal….

Geef een reactie

