Over tandenpoetsen onder de douche

(om maar even te bewijzen dat je overal een probleem van kunt maken, als je je best maar doet)

Er bestaan veel mensen op deze wereld die het praktisch vinden om hun tanden te poetsen onder de douche. Van die mensen die dol zijn op alles-in-1-pakketten en die dan gewoon lekker alles, ik zeg alles, met elkaar combineren (zo van: Ik neem even een bakje vanillevla. Maar oh, hΓ©, de anderhalve kilo rode pepers is nog niet op! Dan gooien we die er toch doorheen? Ja! Anders is het zonde.)
Ik, lieve mensen, ben hierop een uitzondering.

Ik moet jullie allereerst even iets bekennen: ik zing onder de douche. En hard ook. Nu zul je zeggen: ‘Ja, maar Annemijn, dat doet iedereen toch?’ En ik kan jullie vertellen dat dit vast en zeker het geval is, maar niet bij iedereen belemmert het de dagelijkse bezigheden. Ik stop namelijk niet. Wat er ook gebeurt, ik zing gewoon lekker door. Tot groot genoegen van de buren en de gehele familie beneden op de bank. Maar.. probleem. Zingen gaat niet zo lekker met een tandenborstel in je mond. Zeker niet als je zo’n ontzettend hippe tandenborstel hebt zoals ik, met trilfunctie (ihiiihihihihihihihiih wihihihihihiihl ahahahahalwaysyyayys lovvvvvvvvvve youhouhouhouhouhhh).

Ten tweede: stel dat je in die break tussen een Britney Spears-hit en Withney Houston-hit even snel je tanden hebt gepoetst, waar moet je alles dan uitspugen? Gewoon door hetzelfde putje als de helft van je shampoo (ik gebruik ALTIJD te veel shampoo)? En door de badkamer lopen kan ook niet; dan wordt alles nat. Moet je weer gaan lopen dweilen enzo. Nog iets: waarmee moet je je mond spoelen? Met douchewater? Mond open onder de douche (brrr kietelt)? Kommetje maken van je handen? Door de badkamer lopen om een beker te pakken? Weer heel de badkamer een zwembad. Heeft z’n voordelen, maar ook zeker z’n nadelen.

Nee, lieve mensen, dit is niet aan mij besteed. Spijtig.

9 thoughts on “Over tandenpoetsen onder de douche

  1. Femke

    Hahaha, Heerlijk geschreven!
    ook fijn dat het onder het kopje “om maar even te bewijzen dat je overal een probleem van kunt maken, als je je best maar doet” valt. Leuk om te lezen :)

  2. Mirthe

    Ik leer onder de douche! Alleen in tijden van Grote Wanhoop, Tijdsnood en Toetsweekstress, dat wel. Maar samenvattingen op de douchedeuren plakken met plakband (aan de buitenkant natuurlijk) en dan tijdens het douchen doorlezen werkt best wel goed!

  3. Caithlin

    Tanden poetsen onder de douche.. Die kende ik nog niet. Vrienden van mij hebben het wel eens gehad over eten onder de douche. Appels enzo. Misschien kan je dat eens proberen?

  4. mijntypemachine

    Haha, ik zing ook onder de douche, overigens ook tijdens het tandenpoetsen ;)
    Dat van onder de douche je tanden poetsen had ik serieus gister pas van gehoord, lijkt me vooral onhandig.

  5. Ilse

    Ik poets vaak zat mijn tanden onder de douche, ik vind het zelfs ‘lekkerder’ met warm water, dan schuimt het sneller haha. Ik spuug het altijd gewoon in het doucheputje uit en maak een kommetje met mijn handen. En na het douchen spoel ik nog een keer na met koud water.

  6. datschrijvendemeisje

    Ik zing bijna nooit onder douche, ik neem vaak mijn ipod mee en die leg ik gewoon ergens neer met muziek :P Maar tandenpoetsen in de douche vind ik gewoon niet zo praktisch.

Geef een reactie

