First world problems

In de categorie Women’s first world problems: hoe te lachen op een foto. Gevolgd door: hoe eet ik zoveel mogelijk maar kom ik niet aan en hoe lak ik m’n teennagels terwijl ik ook nog mijn hoofd bij het telefoongesprek moet houden.

Het lijkt allemaal zo makkelijk, lachen. Maar dit is het niet. Nee. Het klinkt simpel. Je zet je tanden op elkaar, je mondhoeken beweeg je naar boven, zet je ogen in de stand ‘fris en wakker’ en wacht tot de camera het teken heeft gegeven (ik geef toe: als de fotograaf in kwestie foute grappen maakt is het wél lastig) (zeker als de fotograaf ‘gek’ gaat kijken om jou te laten lachen, dat is vrij ongemakkelijk).

Maar nu de vraag van vandaag. Hoe lach je zo dat je foto in de top 10 van Hyves’ meest bekeken foto’s komt (en dan doen we het even eerlijk hè, zonder R+R back jwz (L)).

Optie 1: De duckface. Wie kent hem niet. Wenkbrauwen omhoog, lippen tegen elkaar, zwoele blik en goân. In je onderschrift nog iets leuks als ‘Emma Julia Sophie Lotte Isa NTB forever khouechtsuperveelvanjullie (‘L)’  (© babynamen top 10 van 2012) of natuurlijk de naam van je beste vriend en het onderschrift ‘brothah from anotha motha’ en je bent klaar.

Optie 2: De ‘oh-wat-heb-ik-toch-een-geweldig-leven’-look. Mondhoeken naar boven. Vér naar boven. Tanden op elkaar, denk aan die hamster, DENK AAN DIE HAMSTER en klikken.

Optie 3: De ‘kut-ik-heb-een-beugel-of-scheve-tanden-of-een-stomme-lach’-look. En duckfaces zijn zó mainstream, dat gaan we dus sowieso niet doen. Enige oplossing: mond dichtknijpen en omhoog die mondhoeken. Ja.

Optie 4: De ‘mijn-lievelingsdier-is-een-schaap’-look. Je kijkt een beetje schaapachtig, doet alsof je lacht maar eigenlijk slik je een dropje door (honingdrop, Venco, voor de geïnteresseerden en gaan. Dit is doorgaans mijn favoriete techniek.

En nu, jullie geheimen. Hoe doen jullie dat?

13 thoughts on “First world problems

  1. James

    Mijn oplossing: een camera kopen. Dan ben jij altijd degene die de foto’s maakt dus dan hoef je er zelf niet meer op.

  2. elisehasablog

    Ik háát mensen met duckfaces als ze er in hun eentje op staan 0.0 Als ze er met vriendinnen opstaan en het-moet-maar, allàh.

  3. Lisanne

    HAHAHAHAH, jeetje, hoe kom je er allemaal bij. Nou, in mijn hele Hyves-tijdperk heb ik één keer op zo\’n pagina gestaan en dat was omdat mijn zusje ging spammen. Ik kwam terecht op de pagina met de meeste reacties. Yeah, heel leuk (niet dus). Ik hou niet van R+R=back (L)(L)(K) ly wjnmk ntb allusszzz

  4. lauradenkt

    Optie 2 deed een vroegere vriendin van mij altijd, zo’n neplach. Dat jij er dan wel leuk op staat, maar zij de foto verpest zeg maar :P

  5. Lisa

    Ik heb een tijdje een andere techniek gehad: vét breed lachen waardoor je niet eens stilstaand kunt poseren en je ogen bijna volledig dicht zitten. Beetje gênant, vooral omdat mijn zeven jaar jongere zusje er op iedere foto modelleriger uit gaat zien.

  6. Yonne

    Annemijn, ik denk dat het tijd wordt voor een dreams and feathers-facebook, want ik wil je gilla (oei dat klinkt fout ;-)

Geef een reactie

