Ah bah, niet zo vloeken

Er zijn drie dingen in mijn leven die ik niet uit kan staan:

1) Guus Meeuwis’ muziek.
2) Hij vind, dat betekend.
3) ‘Maar we zijn er weer sterker uitgekomen.’ / ‘Maar je kunt het ook zien als een uitdaging!’ (brrrrrr)

Soms is het leven gewoon heel vervelend. Echt Heel Erg Vervelend. En dan word je daar niet gelukkig van. Dan niet, nu niet, nooit niet. Gewoon NIET. En als ik zak voor mijn examens, er ineens iemand doodgaat of als er een zeldzame afwijking bij mij wordt geconstateerd (even afkloppen), kom ik er niet sterker uit. Dan kom ik hier hoogstens uit als een depressief persoon. Niet sterker. Hoogstens qua spiermassa, omdat me zoveel in de sportschool zal bevinden omdat ik de huiselijke situatie niet meer aan kan, maar niet geestelijk. Nee. En om leren gaan met een zeldzame afwijking noem ik gewoon kut. En geen uitdaging.

Tot zover mijn frustratie.

10 thoughts on “Ah bah, niet zo vloeken

  1. Ilse

    Mooier maken dan het is heeft geen zin, want dan is de klap alleen maar groter wanneer je je oogkleppen afdoet en ziet hoe kut het is.

  2. Annemijn

    Misschien is het op langere termijn wel zo, dat je er sterker uitkomt. Maar op het moment dat je gebeld wordt dat je gezakt bent is dat één van de laatste dingen die je zou willen horen. En om, nadat je gezakt bent, het aankomende schooljaar als ‘een nieuwe uitdaging’ te zien vind ik toch iets te optimistisch. Tenzij je echt niets hebt uitgevoerd, maar dat is meestal niet het geval.

  3. Kinga

    Ik ben het niet helemaal met je eens (sorry). Het is heel vervelend als iemand het zegt, maar ik heb zelf de afgelopen maanden maar weer ervaren dat het wel klopt. Als je zakt, kom je er niet zo zeer sterker uit, maar je bent wel een ervaring rijker. Je zal de volgende keer (als je tenminste net zo lui bent als ik ben) harder je best doen en je beheerst de stof het jaar erna beter. Als iemand sterft, is dat klote, maar je leert er wel mee omgaan. Je gaat dingen in je leven veel meer waarderen, omdat je beseft dat het zo over kan zijn. In zekere zin word je dus toch sterker, hoewel ik vind dat dit iets is dat je zelf moet ervaren, en niet dat iemand het moet gebruiken als excuus of als zin om je op te beuren…

  4. Laura

    Oké, nu word ik een van de personen aan wie je een hekel hebt. Maar kijk. Ik heb best wel veel meegemaakt (niet meer dan de gemiddelde persoon, denk ik, maar alsnog) en ik dacht ook dat het bullshit was, wat ze zeiden. ‘What doesn’t kill you makes you wish it did’, was mijn motto. En ja, sommige dingen zijn echt heel kut. Ik zou bijvoorbeeld volgende week te horen kunnen krijgen dat ik gezakt ben, maar er is een andere kant. Blijkbaar vind het universum, of God of wat jij wil, dat ik nog niet klaar ben om te studeren. Blijkbaar moet ik eerst ergens achter komen, nog wat ellende meemaken. Dat moet ik geloven, want als dat niet zo is weet ik ook niet meer hoe ik de dagen kan doorkomen.
    Dat gezegd hebbende vind ik wel dat sommige mensen de verkeerde momenten uitkiezen om dit soort dingen te zeggen.

  5. mijntypemachine

    Nee, je moet het niet mooier maken dan het is als het gewoon zwaar kut is.

  6. lauradenkt

    Hmm ja, het is alsof mensen om vervelende momenten expres de stomste dingen zeggen, maar helaas weten ze niet beter. Zo heb ik ook een hekel aan de uitspraak: ‘Het leven gaat door.’ Ja natuurlijk, het is zo, maar op zo’n vervelend moment wil je daar even niet aan denken.

Geef een reactie

