Oh, bah

Weet je welk woord me nou echt de kriebels geeft? Knutselen. Brr. Verschrikkelijk. Doet me denken aan tien vrouwen van rond de 40 die met een universitaire master op zak dan gezellig samen gaan knippen en plakken, om even lekker alles los te laten. Lekker, joh, moet je ook eens doen. Zoiets.

Maar onze maatschappij zou onze maatschappij niet zijn als we allang een minder kriebel-veroorzakend woord hadden uitgevonden. DIY’en is het nieuwe knutselen. Klinkt al een stuk beter, al zeg ik het zelf.

Goed. Wat ik dus ging doen. Er was eens een dag dat ik op een blog keek (goh, zeldzaam) en daar zag ik iets leuks staan: eenย Memory Jar (mee-ingevoerd met het DIY’en: alles gewoon in het Engels, dan is het leuker). Nou gebeurde dit me anderhalf uur voor mijn herkansing: perfect moment dus.

Het idee is eigenlijk gewoon dat je een leuk potje/blikje/kartonnen doos/leeg theekopje/lege tissuedoos/____ (vul zelf iets in) neemt, waar je briefjes met leuke herinneringen, quotes en dergelijke instopt.ย 

En nu staat hij op mijn plankje leuk te zijn vergezeld door notieboekjes en andere leuke dingen. Gezellig.

14 thoughts on “Oh, bah

  1. Siel

    Leuk dat er eindelijk eens iemand iets zegt over het klakkeloos overnemen van engelse woorden in het nederlands :)

  2. Isabelle

    Nu kan ik het woord knutselen niet meer hardop zeggen zonder te denken aan die tien vrouwen van rond de veertig! Maar wel een leuk idee, die memory jar.

  3. Mirthe

    Knutselen is inderdaad zo’n prikpennen-breinaald-hobbyclubjeswoord! Maaaarrr zo’n memory jar vind ik wel heel leuk!

  4. James

    Wat een leuk idee! Ik vind knutselen ook een naar woord, ik vind dat iets dat je alleen kunt zeggen over kleuters die stukken karton vol plakken met muizentrapjes en glitters. Als volwassenen het doen helpt het voor mij al heel wat als ze gewoon specifiek zeggen wat ze gaan maken. Dus bijv., ik ga een plakboek maken in plaats van ik ga knutselen. DIY’en vind ik een beetje van het kaliber “Soggen” en “P”…

Geef een reactie

