Olifanten zijn als kaneel

Vandaag is zondag, wat betekent dat het de laatste dag van de vakantie is voor mij (hierbij gelijk heel veel medelijden en liefde aan degenen die geen vakantie hebben), wat betekent dat het niet leuk is. Om deze dag wél leuk te maken, besloot ik koekjes te bakken. Kaneelkoekjes.


Dit is het moment waarop ik me altijd afvraag hoe dit in hemelsnaam koekjes kunnen worden.


Kaneel! Heel Veel Kaneel. Als iets niet lekker is, gooi er kaneel bij (dit geldt uiteraard alleen voor zoet-achtige dingen).


En hoe kan het ook anders: olifantvormpjes. Want olifanten zijn als kaneel: als iets niet lekker/leuk/goed genoeg is: maak het olifantvormig. Werkt altijd.

 

14 thoughts on “Olifanten zijn als kaneel

  1. Eva

    Je hebt mensen die van olifanten houden en mensen die olifanten zijn. Als je een olifant bent dan moet je gewoon je hart volgen, voor een tijdje, en daarna weer met beide benen op de grond staan. Als je elke dag uit je humeur opstaat dan heb je het verkeerde beroep, school of vak gekozen. Deze olifantenkoekjes ga ik met mijn zoontje en dochtertje maken, en die geven we aan hun vriendjes en vriendinnetjes omdat ze echt olifantjes zijn.

  2. Annemijn

    Ja, ze zijn echt de oven ingegaan! (Al moet ik toegeven dat ik de helft van het beslag al opgegeten had, maar dat hoort.)

  3. esthermorren

    Kaneel is net zo lekker in niet-zoete dingen. Kaneel is altijd goed. Maar wat dacht je van kaneelkoekjes in kameelvorm?

  4. Kimetc

    En heb je van dat deeg in olifantenvorm ook nog echte olifantenkoekjes gemaakt? Al moet ik zeggen dat het deeg meestal lekkerder is dan de koekjes. Hm.

  5. Kinga

    Shame on me: ik heb nog nooit kaneelkoekjes op. Maar omdat ik het over het algemeen met je eens ben dat kaneel alles lekker maakt, zullen deze koekjes vast ook heerlijk zijn en ga ik ze binnenkort maar eens uitproberen!

Geef een reactie

