Nog even een vraagje

Laatst vertelde ik jullie dat ik een speculaas-framboos-ijsje (mooie voor galgje!) had gegeten. Na het zorgvuldige naspitten van alle reacties (oke, zo doe ik dat nou ook weer niet) kwam ik tot de conclusie dat veel mensen van mening zijn dat als je een ijsje met twee bolletjes neemt, die smaken bij elkaar moeten passen. In mijn geval is dit niet zo.

Ik ben meer van de ‘oh, dat is lekker! Hee, goh, dat ook! Ja, doe die er ook maar bij! Oh, chocola, ja gooi er ook maar bij! Drie bolletjes 3 euro en zes bolletjes maar 3,50? Gooi in dat geval ook maar alles erbij wat ik lekker vind. En wat er vooral niet bij past.’ Waarna ik met een chocola-pistache-rabarber-speculaas-framboos-wittechocola-ijsje (bij nader inzien is dit een beter galgjewoord) de winkel uit loop (met een rij boos wachtende mensen achter me als ik daadwerkelijk 6 bolletjes neem).

In plaats van de ‘ik wil aardbei. Maar ook rabarberijs. Maar dat past niet bij elkaar. Wat nu? Twee ijsjes halen? Of alleen aardbei óf alleen rabarber? Maar ik heb honger. Ik wil eigenlijk 6 bolletjes. Maar ja, er zijn geen 6 bolletjes die allemaal bij elkaar passen. Moet ik naar een grotere ijswinkel, of moet ik honger lijden? (Dit met een rij boos wachtende mensen achter me als ik daadwerkelijk twee uur over m’n ijsje nadenk).

Dus, nu jullie. Eens met de stelling ‘ijssmaken moeten bij elkaar passen?’

9 thoughts on “Nog even een vraagje

  1. mijntypemachine

    Maakt mij niet uit, ik meng ze toch niet! Ik vind het al moeilijk om te kiezen, laat staan ze nog bij elkaar te laten passen ;)

  2. Myrthe

    Ja, moet bij elkaar passen! Ik neem altijd Coupe Fruit (die benaming heb ik net zelf verzonnen, maar dus met meloen en aardbei en citroen of zo), of (meestal) Coupe avec du chocolat et du stracciatella avec un peu de canelle.

    Zoiets. Dus óf fruit, óf roomijsachtig.

Geef een reactie

