Claire

Een paar maanden geleden besloot mijn moeder een navigatiesysteem te kopen. Opdat we minder zouden verdwalen, kortere routes zouden kunnen nemen en binnen de kortste keren overal waren. Aanvankelijk was dit een heel goed idee. We vonden de weg, verbeterden met liefde haar conjugatieproblemen en hadden haar zelfs een naam gegeven (zie titel. Dit alleen omdat in het boekje stond dat de stem was ingesproken door ene Claire, hoor).
Nu, vijf maanden later, gaat het als volgt:

Navigatiesysteem: Over 900 meter, neem derde afslag op de rotonde.
Moeder: Echt niet. Dat is echt heel erg om hoor, volgens mij. Ik ga gewoon rechtdoor, dat is veel korter.
Navigatiesysteem: Indien mogelijk, u-bocht maken.
Moeder: Nee, ik rij toch goed! Ik kan toch niet omkeren op de snelweg!!!!!

Verder hebben we die 200 euro erg goed gespendeerd hoor. Ja.

P.S. Maar mijn moeder is verder heel lief en ons navigatiesysteem heel soms een beetje dom. Maar hee, daarom houden we van ‘m.

10 thoughts on “Claire

  1. Stéphanie

    Haha. Ik luister altijd op de verkeerde momenten naar mijn navigatiesysteem. Maar eigenlijk zet ik hem liever uit, want die man/vrouw (geen idee wát het is) praat heel erg naar.

  2. Isabelle

    Haha, leuk geschreven. Ik herken het helemaal van mijn vader. Die is het ook nooit eens met dat ding, zelfs wanneer ‘ie wel gelijk heeft !

  3. Kinga

    Haha, geweldig. Die ‘gesprekken’ van je moeder met het navigatiesysteem. Daar had m’n vader de eerste weken ook last van, maar inmiddels volgt ie het systeem toch maar braaf.

  4. liannewrites

    Haha, herkenbaar. Wij hebben er eentje met een Duits accent, wordt ook enorm veel naar geluisterd ;)

  5. Leonie

    Bij ons heet ze Karin en is mijn vader soms te eigenwijs om naar een vrouw te luisteren als hij op de weg zit. Oh my, hoe we wel niet door de middle of nowhere reden in Frankrijk of Italië dankzij dat besluit…

Geef een reactie

