Ik ben nooit zo goed in dingen met titels enzo

Donderdag was ik in Utrecht, vrijdag was ik in Nijmegen. Allemaal voor meeloopdagen en proefstudeerdagen die op die zekere dagen georganiseerd werden door de studieverenigingen Nu ben ik weer terug in een plaats met maar liefst 28.602 inwoners en mis ik de sfeer die een grote stad met zich meebrengt. Nog anderhalf jaar hier.

Als positief punt kan ik u vertellen dat ik nu wel zo ongeveer bijna zeker weet wat voor studie en waar ik dat wil gaan doen. Denk ik. Klonk overtuigend, of niet dan? Het wordt sowieso pedagogische wetenschappen, omdat ik dat toch wel steeds het allerleukste vind. In de vrije keuzeruimte (om het zo maar even te noemen) heb je meestal wel mogelijkheden om wat vakken van andere studies erbij te gooien, waar ik dus wat vakken van taalwetenschappen en onderwijskunde erbij wil doen. Verder wordt het als stad denk ik Nijmegen of Groningen, maar ik ga in ieder geval op kamers.

Verder heb ik de dagen besteed aan schrijven. Vroeger maakte ik al verhalen, alleen gingen toen allemaal over hetzelfde en waren de hoofdpersonen altijd meisjes die  ‘Lynn’ of ‘Tessa’ heetten, twee namen die ik zelf altijd wilde hebben. Nu schrijf ik gewoon verhalen – of hoe je het wilt noemen – en ga ik dan twintig minuten nadenken over wanneer de zin perfect is en welk woord precies daar past omdat het dan nét mooier wordt. Dat vind ik leuk.

Nu ga ik me opsluiten in een ruimte zonder enige aanwezigheid van electronica en genieten van Seneca’s De Providentia. Heerlijk, weekenden spenderen aan Latijnse teksten en grammatica. Fijn weekend iedereen!

11 thoughts on “Ik ben nooit zo goed in dingen met titels enzo

  1. Carmen

    Wauw, supernice dat je al weet wat je wilt gaan doen! Kan ik wel iets van leren haha. Groningen en Nijmegen lijken me allebei heel leuke steden, vooral Grünn :) En ik woon bij m’n vader in een dorp met 600 inwoners, dus niet zeuren jij!!!

  2. Leonie

    En ohh, ik hoop dat je naar Nijmegen komt :) Misschien komen we elkaar dan nog wel tegen in de stad, of met het uitgaan of op de campus. Dat zou tof zijn!

  3. Leonie

    Maar schrijven ís ook leuk. Juist omdat je lekker perfectionistisch je eigen zin uit kan voeren. Controle is liefde. En als er mooie dingen uit komen rollen is dat nog beter.

    Krijgen we nog een fragmentje te lezen? *wbw*

  4. Indira

    Ik weet nog dat ik heel blij was toen ik 100% zeker was over mijn studie. Voelt goed! Succes met het kiezen van de stad en de zoektocht naar een kamer is ook altijd spannend…

  5. Annemijn

    @Laura: Omdat ik de steden in mijn omgeving inmiddels wel ken, en gewoon behoefte heb aan een nieuwe stad en omgeving eigenlijk. En ook omdat ik in Groningen en Nijmegen de sfeer veel leuker vond dan in Leiden en Utrecht (althans bij de studie die ik dus wil gaan doen).

  6. thejanuarygirl

    Leuk, Groningen en Nijmegen zijn allebei leuke steden (:
    Succes met Seneca (alliteratie, *ba dum tss*)

Geef een reactie

