BERLIJN – deel 1

Hallo! Gisteravond laat ben ik teruggekomen uit Berlijn. Berlijn is een heel leuke en moderne stad, het nadeel is alleen dat hij niet erg logisch is ingedeeld (niet heel vreemd, met oog op de geschiedenis). Zo heb je bijvoorbeeld niet één stadscentrum, maar vijf. Gelukkig is er een goede metroverbinding
Ik heb precies 341 foto’s gemaakt in Berlijn, wat neerkomt op 68,2 foto’s per dag, 4,2 foto’s per uur (als je 8 uur slaap rekent) – waaruit ik een selectie heb gemaakt van 37 foto’s die ik de komende posts met jullie zal delen!



Straat waaraan ons appartement lag.


Kamer van m’n zus en mij, een bed dat ik graag mee naar huis had willen nemen.


Berlijnse muur.


Gedeelte van de Berlijnse muur.


Das Ampelmännchen (inclusief eigen wikipediapagina)!


Metrohalte: Potsdamer Platz.


Nog een stukje muur bij Potsdamer Platz.


Voor in mijn olifantenverzameling, naturlich.


Holocaustmonument.


Holocaustmonument II


Holocaustmonument III


Brandenburger Tor. Het is heel lastig om je camera recht te houden, blijkt maar weer.


Station waar we elke ochtend vertrokken richting Berlin zentrum :-)


Friedrichstraße.


Kreuzberg, wijk van de schattige (tweedehands)winkeltjes en gekleurde/vervallen huisjes.


Vervallen huis.


Schattig winkeltje.


Bergmannstraße, ook in Kreuzberg.


Bergmannstraße.


Taaaaaaaaart!


Mooie kaarten.


Fernsehturm, Alexanderplatz.


Mooi versierde fontein, Alexanderplatz.

P.S. Vinden jullie het leuk om mijn Berlijnse aankopen in een filmpje te zien? Zelfs als jullie massaal ja zeggen weet ik niet zeker of ik het wel doe, want straks val ik enorm tegen in het echt ;)

14 thoughts on “BERLIJN – deel 1

  1. Jan

    Ah Berlijn lijkt me ook superleuk om nog een keertje heen te gaan!
    En dat mannetje van die stoplichten,
    haha die is echt briljant!

  2. cookiedogs

    ik zeg ja!
    je hebt super leuke en vooral veel dingen gezien in Berlijn. echt grappig dat het stoplichtmannetje een eigen wikipedia pagina heeft XD

  3. Stéphanie

    Dat Holocaustmonument vind ik echt heel erg vet! Ik ben vorig jaar in Berlijn geweest, maar toen was alles wat ik nu op de foto’s zie verborgen onder een dikke laag sneeuw. Wij hebben toen trouwens het meeste gewoon gelopen..

  4. Annemijn

    Ja, die vielen inderdaad heel erg op! Jammer (of eigenlijk gelukkig, anders was ik heel veel geld kwijt denk ik) dat ik niet zo van donuts houd ;)

  5. Lisanne

    Super leuk om al die bekende plekken terug te zien na een jaartje (:
    Zijn al die Dunkin Donuts je trouwens opgevallen (die zitten echt door heel Berlijn heen haha!).
    In ieder geval, ik zie dat filmpje best zitten.

  6. mijntypemachine

    Jaa, ik ben voor een filmpje ;)
    Berlijn lijkt me echt een leuke stad om een keer naar toe te gaan!

  7. Kinga

    Ah, Berlijn is zo’n mooie stad! Leuk om de foto’s te zien. En dat kingsize-bed en die taart zien er allebei echt heeerlijk uit!

Geef een reactie

