Berlijn

Op vakantie gaan, ja, alles leuk en aardig, maar er komen altijd weer wat problemen bij kijken. Als eerste het alom bekende probleem van de vrouw: hoe krijg je het zo ver dat je de hele inhoud van je kledingkast mee kunt nemen én je koffer onder het gewicht van, zeg, 20 kilo blijft? Deze keer reis ik met de auto dus is er geen limiet qua gewicht, dat scheelt weer (Hoewel pappa het niet zo zal waarderen als hij mijn 40 kilo wegende koffer in en uit de achterbak moet tillen).

Voor de zomervakantie heeft mijn moeder in ieder geval al een goede oplossing: ze kwam na het boeken van de vliegtickets naar beneden met de melding dat ze ‘alvast twee koffers had geboekt voor de terugreis, omdat we voor Annemijn ook al een boete moesten betalen voor het overgewicht van haar koffer in Londen’. Oeps. Dus. Misschien ligt het aan mij.

Maar nu ga ik voor de zoveelste keer in mijn leven proberen mijn koffer in te pakken, want morgenochtend vroeg vertrek in naar Berlijn! Ik zal de pas geopende Urban Outfitters leegkopen en alle leuke tweedehandswinkeltjes in (voormalig) Oost-Berlijn plunderen en bovendien Heel Veel foto’s maken. Jippie!

14 thoughts on “Berlijn

  1. thejanuarygirl

    Ik kom nooooooit over die 20 kilo :P Veel plezier, ik ben benieuwd wat je allemaal weer mee terug neemt!

  2. Carmen

    Volgens mij doe ik het best goed; ik houd meestal 1/4 ruimte in mijn tas over :D Okee, het is de grootste weekendtas die er in dit huis is te vinden maar never mind. Tof dat je naar Berlijn gaat, heel veel plezier!!

  3. Leonie

    Yay! Heel veel plezier, en ik ken je koffer probleem, maar ja dat was dan wel Zuid-Afrika en gelukkig hadden alle meisjes die meegingen daar last van, haha. Ben benieuwd naar je al je avonturen hoor!

  4. mijntypemachine

    Veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto’s! Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar heb wel gehoord dat het daar erg leuk is :)

  5. Myrthe

    Berlijn is zó geweldig. Ik ga ook in de meivakantie (jij gaat toch ook naar Rome binnenkort? Ik ook haha ik doe je na haha dat rijmt haha). Heeeeel veel plezier!

  6. Bodine

    Ik snap nooit waarom vrouwen altijd zoveel meenemen! Ik krijg dat echt niet voor elkaar, als vrouw zijnde. Volgens mij heb ik dat van mijn moeder. De red het altijd met twee koffers voor 4 personen voor 2,5 week vakantie.

    Heel veel plezier in Berlijn en wel laten zien wat je allemaal hebt gekocht!

Geef een reactie

