Nachtelijke avonturen

Om een uur of half twee vannacht werd ik opgehaald door vriendin S. met een scooter. Nu heeft vriendin S. helemaal geen scooter, laat staan een scooterrijbewijs, maar toch stapte ik vrolijk achterop. ‘Waar gaan we heen?’ riep ik heel hard, want het stormde en het was een lawaai van jewelste. ‘Humuhhuhaeh!’ kreeg ik terug. Oja, dat had ik me eerder moeten bedenken. Uiteindelijk – via een rondje door de H&M in de stad – gingen we dus naar een soort van afgelegen weiland langs allemaal enge slootjes en een verlaten boerderij.

Daar stonden twee jongens uit mijn klas ons op te wachten. Plotseling zag ik dat ik een Totally-spiespakje aanhad en dat de anderen ook iets soortgelijks droegen. Waarom? Dat werd snel duidelijk: er ontstond een groot gevecht waardoor vriendin S. vermoord werd door klasgenoot T. en klasgenoot E. vermoorde T. weer. Is het nog te volgen? Nee? Ik snap het zelf ook niet.

Toen stond ik ineens in de sportschool. Ik was aan het proberen mijn camera te verkopen (????!!!!) aan de mevrouw achter de balie, die me toen een geheim meegaf: je valt helemaal niet af van sporten, alle spiegels overal veranderen waardoor je dunner lijkt maar dat niet bent. En dat mocht ik niemand vertellen (oh, en dat was echt enorm eng).

Het volgende moment stond ik de Forever 21 in Antwerpen. Nog maar 1 keer geweest, maar ik kende de weg als een diehard Forever 21-ganger. Samen met vriendin S. (die eerder al vermoord was in haar elegante gele spionnenpakje, maar dat terzijde). Ik zag de mooiste trui van de wereld en wilde die pakken. Eén probleem: de trui lag helemaal bovenaan en hij leek steeds hoger te komen te liggen. Ik bleef maar klimmen en uiteindelijk kwam ik bij de trui aan: bleek de trui er helemaal niet mee te leggen, maar was een meisje uit mijn klas van de basisschool er vandoor met míjn trui!

Huilend rende ik naar buiten, en toen werd ik wakker. Kan iemand mij vertellen wat deze droom voor mijn toekosmst betekent?

5 thoughts on “Nachtelijke avonturen

  1. Stéphanie

    Dromen zijn vaak zo bizar. Net als deze dus. Echt van de ene naar de andere plaats zonder verbinding enzo. Wel grappig dat je het nog helemaal weet!

  2. Kinga

    Hahaha, (achteraf) een geniale droom. Laten we hopen dat het niks te betekenen heeft, je later gewoon gelukkig wordt en vriendin S. en klasgenoot T. blijven leven.

  3. Carmen

    Wauw. Ik denk dat jij later een moddervette moordenaar wordt met een soort anti-anorexia: je bent heel dik maar als je in de spiegel kijkt, vind je jezelf heel dun. Verder raak je verslaafd aan kleren kopen bij de Forever21, waardoor je na een aantal jaar helemaal blut bent. In een laatste poging je iets uit de schulden te werken, verkoop je je camera. Die blijkt opeens duizenden euro’s waard te zijn, zodat je al je schulden kan aflossen en voor de rest van je leven elke week bij Forever21 kleding kan aanschaffen. Eind goed, al goed :)

Geef een reactie

