Week 22 – Your collection

Dit was niet zo’n moeilijke challenge, ik spaar namelijk olifantjes! Geen idee waarom en hoe het gekomen is, maar het is nou eenmaal zo. De laatste tijd krijg ik olifantjes (in welke vorm dan ook) als souvenir, op een kaart, in sierraadvorm en word ik standaard in elke foto op facebook waar een olifant opstaat getagd (tenzij men hiermee bedoelt dat ik qua uiterlijk op een olifant lijk, maar daar ga ik niet vanuit). Goed, een kleine greep uit mijn verzameling:

De eerst olifant heeft niet echt een wereldreis gemaakt op boven mijn bed te kunnen komen hangen. Deze komt namelijk uit de Xenos te Rotterdam. Deze korte reis maakt hem in ieder geval niet minder mooi.

Als cultureel opgevoede kleuter heb ik dit olifantenmagneetje uit Tsjechië meegenomen. Op aanraden van papa, een fanatieke klassieke muziek luisteraar, heet ze Jana. Als afkorting van de bekende Tsjechische componist Janáček, die jullie uiteraard allemaal kennen.

Deze heeft ook al een heuse wereldreis gemaakt, deze komt namelijk uit de H&M in Stockholm. De eerste ketting die ik kocht, wat een nostalgie.

Deze roze olifant (denk niet aan een roze olifant!) heeft mijn moeder meegenomen toen ze een weekje naar Brugge (België) ging.  Het is een zeepje en hij ruikt heel lekker, maar ik kan het niet over m’n hart verkrijgen om hem daadwerkelijk te gebruiken waardoor hij zijn olifantenvorm verliest.

De volgende heeft wel echt de wereld over gereisd om mijn slaapkamer als decoratie aanwezig te zijn. Deze komt namelijk uit Zuid-Afrika. Ja, echt. Een vriend van mijn vader gaat regelmatig naar Zuid-Afrika op vakantie en komt altijd terug met souvenirs. En deze dus voor mij!

Als zesde een souvenir, speciaal meegenomen uit Maastricht door mijzelf. Je kunt natuurlijk niet zomaar naar een stad gaan zonder iets te kopen wat met een olifant te maken heeft. Dat spreekt voor zich.

De laatste olifant is een olifant in de vorm van een haarklip (die aan de achterkant zit, die je dus niet ziet op de foto..) die ik vroeger daadwerkelijk in mijn haar draag. Ik heb hem al zo’n tien jaar niet gedragen maar hij staat nog steeds schattig te zijn in mijn vensterbank.

Verder heb ik nog een ring in de vorm van een olifant, kleinere oorbellen in de vorm van olifantjes en een aantal foto’s.  Het is overigens niet zo dat mijn kamer in olifantvorm is aangelegd of de struik in mijn voortuin in de vorm van een olifant is gesnoeid hoor, wees niet bang. De olifanten overheersen niet erg in mijn kamer, gelukkig ;) Wat sparen jullie?

P.S. Mijn ‘fotostudio’ bestond uit een schoenendoos en een wit a4tje. Mooi hè ;)

15 thoughts on “Week 22 – Your collection

  1. Kinga

    Wat leuk, ik vind olifanten echt leuke beesten! Ik spaarde altijd pinguïns, vroeger had ik er serieus 200, maar inmiddels is die collectie geslonken naar 25, haha. Hoewel ze nu 24/25e daarvan nu in dozen op zolder ligt.

  2. Carmen

    Wooot, awesome! Mijn zusje is ook helemaal gek op olifanten haha. Volgens mij heb ik nog ergens een verzamelalbum liggen, maar ik doe er niet echt actief aan.. Mooie foto’s trouwens :)

Geef een reactie

