Bento box

Op zich heb ik niks met Japan. Ik weet dat ze er spleetoogjes hebben en met eetstokjes eten en dat het tiende seizoen van Wie is de Mol zich in dit land afspeelde, maar daar is dan ook alles meegezegd. Sinds een paar weken weet ik nog iets over Japan: Japanse moeders doen het goed op het gebied van de lunch. Waar mijn moeder gewoon drie boterhammen in een plastic zakje gooit (of vooruit, dat doe ik zelf ook wel eens), maakt de Japanse moeder een waar kunstwerk in het befaamde trommeltje.

1808867592_854f8509c1_large

Ik vind het echt ontzettend schattig! Ik zou het alleen niet zo snel op durven eten, want dat is zielig voor al die moeite. Die vijf uur eerder opstaan zo in een kwartiertje dooreten weg.. Zonde! Ik ben benieuwd of er ook wedstrijden bestaan.. Of dat er een speciale tafel in de hoek van de aula van de Japanse school is waar je alleen mag zitten als je lunch onder de Mona Lisa’s van de lunchboxen bestaat? In dat laatste geval ben ik toch wel blij met mijn drie boterhammen in een plastic zakje. Wat vinden jullie?

10 thoughts on “Bento box

  1. Kinga

    Wauw, echt heel schattig, vooral die pinguïns! En ik kan het wel begrijpen: als ik een huismoeder zou zijn en tijd over zou hebben, zou ik best m’n kinderen een keertje willen verrassen met een superschattige lunch. Wel de dag van te voren bereid, want zo’n vroege vogel ben ik nou ook weer niet..

  2. Carmen

    Awww, wat superlief! Het is dat ik zelf mijn bammetjes smeer, anders had ik per direct geëist dat mijn moeder ook zo’n kunstwerk maakt.

Geef een reactie

