Week 21 – iPod Shuffle: first 10 songs

Deze stond niet op het oorspronkelijke lijstje, en de komende weken komen er ook geen dingen het oorspronkelijke lijstje. Ik vond het een beetje saai, dus heb ik google afgespeurd naar andere opdrachten van andere challenges en daar zelf een lijstje van gemaakt. Dus hier gaan we, first 10 songs (ben ik wel een klein beetje bang voor):

Nummer 1: Wie is de mol

Oh gelukkig, het eerste valt mee. Het is het introliedje van Wie Is De Mol, die ik als diehard kijker eens op mijn ipod heb gezet. Ik zou niet weten van wie is het of hoe het nummer heet overigens.

Nummer 2: Kelly Clarkson – My Life Would Suck Without You

Dit vind ik nu echt een heel vervelend nummer, maar een jaar of  twee/drie geleden vond ik het helemaal geweldig. Het enige liedje van Kelly Clarkson dat op mijn groene vriendje te vinden is overigens.

Nummer 3: Joe Brooks – I Got You

Hmm, ik wist niet eens hoe dit liedje ging! Maar nu ik het zo luister vind ik het best een fijn liedje. Is deze challenge toch nog ergens goed voor!

Nummer 4: Ricki Lee – Can’t Touch This

Oh god, hier vreesde ik dus voor. Muziek van toen ik in de tweede zat. Ik was ontzettend cool met de titelsong van Sex and the City deel 2 (de film), hoewel ik niks van de films en de serie had gezien. Maar goed, daar ging het niet om. Ik heb het net beluisterd en snel weer uitgezet, best raar hoe snel je smaak kan veranderen!

Nummer 5: Jack Johnson – Better Together

Jack Johnsons muziek vind ik wel fijn, een beetje saai en niet ontzettend mooi maar wel heel fijn zomerachtig. Ja.

Nummer 6:  Foster the People – Pumped Up Kicks

Hee, eindelijk een liedje wat ik de afgelopen weken nog heb geluisterd! Foster the People vind ik wel leuk, niet Geweldig met een hoofdletter G maar wel, gewoon,  fijne muziek.

Nummer 7:  James Vincent McMorrow – If I Had A Boat

Jippie, nog een liedje wat de laatste tijd in mijn favoriete-muziek-lijstje staat. Ja, James Vincent (als trouwe luisteraar noem ik hem gewoon bij de voornaam) wordt zeer gewaardeerd door mij.

Nummer 8:  Ben l’Oncle Soul – Elle Me Dit

Dit vind ik ook nog steeds fijne muziek. Vrolijk maar toch wel – ja, hoe zeg je dat zonder dat het stom klinkt? Niet.. – relaxt. En Franse muziek is altijd fijn, want dan is het altijd zo Frans.

Nummer 9:  Valerius – She Doesn’t Know

Oh! Dit was zo’n liedje uit de ik-luister-dit-want-het-staat-in-de-top-40-liedje.  Drie jaar geleden was ik veel cooler dan nu. Nu luister ik allemaal liedjes die niet in de top 40 staan, hè bah. Maar goed, ik vind dit op zich nog wel leuke muziek!

Nummer 10:  First Aid Kit – Winter Is All Over You

First Aid Kit. Ja. Gewoon heel mooi. Kan ik zoveel over zeggen, maar kan ik ook niet doen.

Dan nu, wat zijn jullie eerste 10 liedjes die je hoort als je je ipod (of itunes) op shuffle zet? Of vooruit, de eerste 5, anders wordt het zo vol. Let me know!

11 thoughts on “Week 21 – iPod Shuffle: first 10 songs

  1. Carmen

    Haha, leuk idee! Mijne zijn: Don’t Wanna Go Home, Shine a Light, The Edge of Glory, Pack Up en Fix You. Valt nog best mee qua genântheid :)

  2. Linda

    Wat een leuke liedjes (in ieder geval die die ik ken). Jack Johnson is inderdaad heel fijn! Dat liedje van ‘wie is de mol’ is van iets met een hele rare naam, want ik heb het nummer laatst gedownload voor een CKV filmpje!

  3. Kinga

    Haha, dit vind ik nou echt een leuke! 3/4e van mijn iTunes staat ook vol met muziek die ik eigenlijk haat, ik ben alleen veel te lui om het een keertje goed uit te gaan zoeken en ‘m weer opnieuw aan te vullen..

  4. Laura

    Nu word ik toch wel erg nieuwsgierig naar mijn eerste vijf nummers, even mijn iPod pakken.
    1. Jason Walker – Shouldn’t be a good in goodbye
    2. Blink 182 – Always
    3. Regina Spektor – Dance Anthem of the 80’s
    4. Regina Spektor – Ode to Divorce
    5. Goo Goo Dolls – Let love in
    Niet mijn favoriete nummers op het moment, maar toch wel een redelijk lijstje vind ik :)

  5. Rachelle

    1. Birdy – The districts sleep alone tonight.
    Gewoon omdat iedereen ‘skinny love’
    luistert, maar dit is ook een heel mooi liedje!

    2. R.I.O ft. U-Jean – Animal
    Eigenlijk gewoon een enorm vervelend
    nummer….

    3. Anna Verhoeven – Signal
    Anna wordt de nederlandse Birdy genoemd
    en dit liedje is heel fijn om naar te luisteren!

    4. Bløf en Sabrina Starke – meer kan het niet
    zijn
    Een nummer wat m’n vriend pas naar me
    stuurde en ik de afgelopen tijd al best veel
    geluisterd heb!

    5. Michel Teló – Ai se eu te pego
    Ik krijg zo’n zin in de zomer als ik dit hoor.
    Jurkjes, lieve zachte pastelkleurtjes,
    sandaaltjes, gelakte teennagels. Ja, ik wil
     zomer!

    Leuk artikel om te lezen! (:

Geef een reactie

