De joggingbroek

Vandaag wil ik het graag even met jullie hebben over de joggingbroek. Precies: dat grijze (in sommige gevallen zwart/wit/donkerblauw), slonzige geval wat je aantrekt na het sporten, nadat je doorweekt bent geregend, als je slaapt of wanneer het Algemene Luie Zondag (of een willekeurige andere vrije dag van de week)  is.

Gek hè, dat die joggingbroek oorspronkelijk is uitgevonden om in te sporten? Ik doe dat namelijk nooit met hem. Daar is hij veel warm en slonzig voor (van al die keren dat hij weer werkzaam was als tafelkleed en ik mijn thee/soep/iets dergelijks over hem heen liet vallen en dat hij daarna dan weer in de was moest).

Wat wel vervelend is aan hem is het feit dat hij niet zo lekker afkleed. Op de een of andere manier lijk ik er nooit ineens tien kilo lichter in. Ook ziet het er nooit erg charmant uit als ik een leuk jurkje over hem aantrek, of een paar hakken eronder aantrek.

Na dagen zoeken (0,29 seconden volgens Google, maar dat neem ik niet zo nauw) vond ik de oplossing: de Jogg-Jeans. Voor €165 euro heb je een joggingbroek die eruitziet als een skinny jeans. Maar het probleem is: bij het gevoel van een joggingbroek om mijn benen heb ik al gelijk een vrije dag/seriekijk-gevoel. En dan moet ik steeds naar beneden kijken of ik wel écht mijn zogenoemde Jogg-jeans aan heb of toch per ongelijk mijn joggingbroek, omdat je geen verschil merkt. En dan komt er nog bij dat het dan steeds een harde klap is als je wél een joggingbroek aan hebt, maar geen vrije dag.

Hm, ik denk dat ik het dan maar voor lief neem dat hij er niet zo flatteus uitziet en dat ik hem gewoon aantrek als ik me niet in een openbare gelegenheid bevind. Hoe is jullie relatie met de joggingbroek?

8 thoughts on “De joggingbroek

  1. Stéphanie

    Ik heb er op dit moment lekker eentje aan. Maar het is dan ook al tien uur ’s avonds en ik sta op het punt om vanuit mijn bed een film te kijken.
    Trouwens, ik sport er ook in. Het is inderdaad niet ideaal, maar ik voel me aantrekkelijker in een joggingbroek als in zo’n strakke fitnessbroek..

  2. Carmen

    Volgens mij hebben wij een soortgelijke relatie met onze joggingbroeken. Mijne dient vaak voor na-natgeregende-fietstochten en Algemene Luie Zondagen (like todayyy). En heel, héél soms als ik voor 1 uurtje naar school moet in de toetsweek, ook voor school. Het uitgelachen worden neem ik dan maar voor lief.

  3. Caithlin

    Vooral heel fijn als je spijkerbroek is natgeregend! Ik heb een joggingbroek met mijn huisnaam erop en die gebruik ik ook om in te dansen, dus in mijn geval wordt er wel degelijk in gesport!

  4. Bodine

    In de winter trek ik eigenlijk gelijk mijn joggingbroek aan zodra ik thuis ben van school :) Ik ga er niet mee naar buiten ofzo. Soms, als het koud is, slaap ik er ook in!

Geef een reactie

