La nouvelle musique

Wat is dat toch, dat Frans altijd beter klinkt dan Nederlands? Ik bedoel ‘Je l’ai fait hier et cache cache avec le lapin de Pâques‘ klinkt toch stukken beter dan ‘Ik heb gister verstoppertje gedaan met de paashaas‘. Zeg nou zelf.

Maar goed, terug naar waar het om ging. Pas geleden heb ik Lisa Hannigan ontdekt. Althans, mijn zus vertelde me dat ik er naar moest luisteren. En dan doe ik dat natuurlijk meteen ;) Maar goed, nu vertel ik jullie dat jullie het even moeten luisteren. Dus, luister goed: 

Vervolgens ontdekte ik Lana del Rey. Daar was ik volgens mij een beetje laat mee, maar dat geeft niet. Voor het geval dat jullie ook wat later zijn: luister maar even. Complete stressverdwijning, garandeer ik je.

En nog even wat minder lieflijks tussendoor: Tribes. Weet niet of iedereen het waardeert, maar ik word er vrolijk van.

Nog even wat minder schattige/rustige stemmetjes: Call It What You Want van Foster The People. Erg aan te raden als snel-fietsen-want-ik-ben-te-laat-liedje, bijvoorbeeld. Maar ook gewoon tijdens het bloggen/frituren/vissen/origamiën.

Dan nog The Asteroids Galaxy Tour, ook een erg geschikt fietsliedje.  Maar goed, luister en huiver maar gewoon:

Mijn liefde voor deze liedjes, behalve de bovenste dus, is mede mogelijk gemaakt door de 3voor12 Luisterpaal-app. Heb je een android-telefoon/iphone/blackberry en je houdt van leuke nieuwe muziek: download hem!

7 thoughts on “La nouvelle musique

  1. Caithlin

    Drie van de vijf kende ik al, maar nu ik ze weer hoor heb ik ze ook maar op mijn download-lijstje gezet! Die clip van lana del rey is echt mooi trouwens.

  2. Mylene

    Ja ja ja, Foster the People! Lisa Hannigan ken ik niet, maar dat liedje is tof dus ik ga eens naar andere nummers van haar luisteren.

Geef een reactie

