Week 19 – A list of all places you’ve lived and were you want to live

Als ik alle plaatsen waar ik heb gewoond allemaal op moet schrijven ben ik dagen bezig.. I wish. Ik heb in 1 dorp gewoond vanaf dat ik geboren was tot nu. Als ik echt ik héél langzaam schrijf kan ik misschien meerdere dagen bezig zijn met opschrijven waar ik allemaal gewoond hebt, maar daar schieten we niet veel mee op.

Waar ik echt zou willen leven weet ik niet. Plaatsen als Berlijn, Londen en Stockholm zijn heel mooi en leuk, maar ik denk niet dat ik er echt zou kunnen wonen. Misschien voor een jaartje, maar langer ook niet.

Stockholm+213_large

Als we het hebben over reizen zijn er vrij weinig plaatsen die níet op mijn lijstje staan. Ik wil heel de wereld zien (ik denk overigens niet dat het er snel van gaat komen, tenzij ik een briefje van een miljard ergens vind. Maar die bestaan niet, dus die kans is vrij klein), maar welk 17-jarig meisje wil dat nou niet? Precies.

Kortom: ik zal waarschijnlijk in Nederland blijven wonen. Ik vind in Nederland Utrecht wel een mooie stad, mooi overal dichtbij en toch in de stad. Groningen vind ik een heel leuke stad met een heel gezellige sfeer, maar het is wel echt een ****eind overal vanaf. Rotterdam ken ik te goed naar mijn zin, Amsterdam is weer zo De Hoofdstad (nee, het is ook nooit goed.) Hmm. Gelukkig heb ik nog vrij lang de tijd om erover na te denken.

En, waar gaan jullie later wonen?

7 thoughts on “Week 19 – A list of all places you’ve lived and were you want to live

  1. Harmke

    Ik heb nog geen idee waar ik wil ga wonen. Het liefst wel in een hele drukke en leuke stad, in het midden van Nederland! Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld.

  2. Lisa

    Beter maar dat je als zeventienjarige zoveel op je lijst hebt, ik zou me zorgen maken als je dat niet had! ;) Ik kom uit Rotterdam, op dit moment woon ik in Amsterdam en volgend jaar woon ik – als alles goed gaat – voor een half jaar in Parijs! :D Maar goed, als ik later groot ben… ik weet het nog niet. Ik heb het ontzettend naar mijn zin in Amsterdam, maar stiekem wil ik ook heel graag bij mijn ouders wonen als ik kinderen heb. Misschien moet ik maar in Utrecht gaan wonen. Lekker in ’t midden,

  3. Stéphanie

    Utrecht is wel een goede keuze hoor! Ik denk dat ik wel in die omgeving zal blijven na m’n studie. Hoewel ik Leiden/Den Haag ook leuke steden vind. Ik wil wel graag vlakbij de randstad blijven wonen, omdat dat gewoon lekker centraal is. Dat gereis de hele tijd is ook maar niets!

  4. Myrthe

    Utrecht is fijn ja! Mooi Hollands maar niet té toeristisch :) Ik zou echt zó immens graag in Berlijn of Kopenhagen willen wonen, ohhhhhhh

  5. Kinga

    Leuk geschreven! Een jaar in een wereldstad lijkt me geweldig, maar uiteindelijk ga ik denk ik toch voor een stad als Den Haag, Utrecht of Leiden, of een dorp tegen een grote stad aan.. Gelukkig hebben we nog aardig wat jaartjes, haha

  6. Lauradenkt

    Ik ga volgend jaar of eind dit jaar in Leiden wonen. Waar ik daarna ga wonen, weet ik niet, dat ligt aan waar ik dan ga werken, maar het liefst in een stad (Rotterdam, Den Haag, Leiden ofzo) en als ik kinderen krijg in een dorp zoals waar ik nu woon, niet in een stad in ieder geval of anders in een buitenwijk van een stad.

Geef een reactie

