Week 17 – What do you want to be when you get older

Older, een nogal ruim begrip. Over vijftig jaar ben ik ouder dan nu, maar ook over vijf jaar, vijf maanden en zelfs vijf minuten..

Over vijf minuten ben ik waarschijnlijk vrijwel hetzelfde. Wat doorweekter waarschijnlijk, gezien ik zo onder de douche stap. Maar ik zal er – hopelijk – geen extra rimpels bij krijgen en geen extreme verandering ondergaan.

Over vijf maanden (of zes/zeven) ben ik over naar 6 vwo (zoals het er nu uit ziet ga ik dat makkelijk halen – even snel afkloppen) en weet ik hopelijk helemaal zeker wat ik wil nadat ik mijn vwo-diploma heb behaald. Ook bevind ik mij dan in een land waar het warmer is dan nu, omdat het dan zomervakantie is! Nog maar 106 echte schooldagen voor mij vanaf nu, hoezee!

Over vijf jaar woon ik in Groningen, denk ik. Omdat ik van die stad houd en ik er heel graag wil wonen. Het is weer eens wat anders dan het dorp vlakbij Rotterdam wat ik gewend ben. Het kan ook zijn dat ik in Utrecht woon, want daar is de studie die ik ga doen – Pedagogische Wetenschappen (of Taalwetenschappen, still doubting) –  één van de beste. Ondertussen ben ik er een jaartje tussenuit geweest in Londen, Berlijn of Stockholm.

Over vijfentwintig jaar woon ik misschien in Groningen, misschien in Utrecht. Ik heb denk ik toch een baan als orthopedagoge, ben gelukkig met mijn vriend/man en heb ik hopelijk drie of vier kinderen (dan ben ik al 42, aaah!) en een konijn – waar ik uiteraard niet meer allergisch voor ben. Zo ziet mijn huis er ongeveer uit en ik verspil mijn tijd minder aan piekeren.

Over vijftig jaar ben ik waarschijnlijk met pensioenen woon ik ergens op een plek waar zowel stad als platteland vlakbij is. Ik heb misschien zelfs kleinkinderen – gek, om er zo over na te denken – en ik heb er een mooi leven vol reizen en fijne huisjes opzitten. Nu ga ik breien en samen met mijn man in ons vrijstaande huis aan het bos zitten en op de kleinkinderen passen. En ik word natuurlijk heel hip, zoals deze oma hier..

En, wat gaan jullie doen in de toekomst?

13 thoughts on “Week 17 – What do you want to be when you get older

  1. whilehavingrum

    Leuk geschreven. Over vijf jaar hoop ik bezig te zijn met plannen voor een eigen bedrijf en in ieder geval werken bij een heel mooie bedrijf wat m’n leven op een positieve manier verrijkt. That’s what’s up!

  2. Mylene

    Leuke post! Het zou tof zijn als je over vijftig jaar dit terug kunt lezen om te zien wat er ook echt van gekomen is.
    Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee wat ik met mijn toekomst wil.

  3. laura

    ik ga eerst proberen 6 vwo te halen en dan proberen geneeskunde te studeren. ik denk dat ik later of in rotterdam od utrecht woon.

  4. Lauradenkt

    Haha leuk! Groningen is wel erg ver als je ook nog eens bij je ouders op bezoek wil :O (ik kan het weten, ik ben een keer vanuit mijn dorp bij Rotterdam naar Groningen gegaan met de trein, wat een hel zeg).

  5. Caithlin

    Haha, dat is nog eens een hippe oma! Wel goed dat je nu al een idee hebt wat je wilt gaan studeren! Ik ben benieuwd wat de definitieve keuze gaat worden.

Geef een reactie

