Ja, ik leef nog!

De afgelopen dagen waren gevuld met heel veel thee drinken, vakantieplannen maken (deze kerst en van de zomer), Heel Veel leren (heerlijk, dat alles-moet-nog-even-in-2011-dus-gelijk-ook-in-de-laatste-schoolweek. Meer docenten hier last van?), het profielwerkstuk en (foute) kerstmuziek luisteren.

Met het profielwerkstukonderwerp en begeleider ben ik trouwens erg blij, ik denk dat ik en de vriendin waarmee ik het samen doe daar wel 240 (!!!) uur mee kunnen vullen en onze begeleider is ook heel leuk, heel enthousiast en vrolijk. Ons onderwerp is (haal even diep adem) hoogbegaafdheid bij jonge kinderen en hoe dat zit in relatie tot (sociale) gedragsproblemen. Nogal een lang onderwerp, maar het sluit wel mooi aan met mijn plan over twee jaar de studie pedagogische wetenschappen te volgen.

Verder had ik deze week wiskunde (4,3..), Frans (8,7!), Engels (8), Latijn en Nederlands. Van de laatste twee heb ik nog geen cijfer, wiskunde is zoals altijd weer een beetje (heel veel) minder, maar de talen compenseren dat weer. Ik blijf optimistisch ;-)

Deze kerstvakantie ga ik waarschijnlijk (hopelijk!) beginnen met een dagje Serious Request te Leiden,  ga ik zoals elk jaar weer kerst vieren met familie, ga ik een dagje naar Antwerpen met m’n beste vriendin en  een dagje (of twee?) Groningen naar m’n zus, Oud & Nieuw vieren in Utrecht of Rotterdam (ik ben niet zo van de langetermijnplanning), waarschijnlijk beginnen met autorijlessen (aaah!), de verjaardagen van twee andere vriendinnen vieren en ook nog ergens ruimte vinden om SE’s te leren die na de kerstvakantie weer gelijk plaats zullen vinden.

En oh, ik word zo blij van met lichtjes versierde straten! Een centimetertje of 10 extra sneeuw erbij en het perfecte plaatje is compleet.

Tumblr_lv5cmpxzmh1r4iscto1_500_large

8 thoughts on “Ja, ik leef nog!

  1. Jan

    Aaah klinkt leuk allemaal (behalve huiswerk en leren…)!
    M’n vriendinnetje gaat vandaag naar Serious Request, gaaf!!!
    &Supertoevallig, ik ga morgen naar Antwerpen!

    Fijne vakantie!

  2. Floor

    Ik had ook graag naar Serious Request gewild, maar mijn kerstvakantie zit al helemaal vol! Jouw vakantieplanning klinkt leuk. ‘)

  3. Tünde

    Interessant onderwerp! Daar kun je vast 240 lang met plezier aan blijven werken :) Als je daar tijd voor hebt tenminste, je klinkt nogal druk haha

Geef een reactie

