Week 13 – Your favourite season of the year

De lente, denk ik. Niet zo ontzettend warm van ik-kan-niks-anders-dan-in-een-bak-ijskoud-water-liggen maar gewoon aangenaam warm. Iedereen wordt altijd vrolijker inde lente omdat het zo’n tijd lang koud en nat is geweest.Β En hardlopen is het fijnst in de lente, niet te warm en niet te koud: perfect.
Of de herfst, mooie kleuren buiten en je kan nieuwe schoenen en een nieuwe jas kopen voor de winter (niet dat ik daar altijd geld voor heb, als normale scholier, maar toch, het is een optie). En er begint weer een nieuw schooljaar, wat leuk is omdat je dan nieuw kaftpapier en nieuwe schriften kan kopen. Dat vind ik leuk. De lessen zelf vind ik iets minder, maar wel leuk dat je dan iedereen weer ziet enzo. Ja.
De winter kan ik overigens ook wel waarderen, ik houd van sneeuw. En je kan je nieuwe winterjas daadwerkelijk aan, ook altijd fijn. En ik ben jarig. En mijn zussen en Sinterklaas zijn jarig. En het is kerst en nieuwjaar. Het leuke van het begin van het nieuwe jaar is dat je al drie weken van tevoren lijstjes met goede voornemens te maken om je er vervolgens niet aan te houden. Maar dit jaar heb ik mijn goede voornemens bedacht in april, om eens origineel te zijn.
Zomer vind ik trouwens ook wel fijn. In de tuin liggen met mijn groene vriend alias m’n iPod en de geur van pasgemaaid gras opsnuiven, ja. En af en toe een duik in het zwembad in m’n tuin (I wish, lees: 5 kilometer verderop) nemen. De zomer is ook een goed picknickseizoen.

Hmm. Heb ik al eens verteld dat ik niet zo goed ben ik kiezen? Anders, hierbij. Maar als ik moet kiezen.. de lente. Als ik over vijf weken – sorry, dagen – iets compleet anders zeg, neem het me niet kwalijk. Kunnen jullie wel kiezen?

10 thoughts on “Week 13 – Your favourite season of the year

  1. Mylene

    De lente is mijn favoriete seizoen. Niet te warm en door de bloemen die gaan bloeien en de kou die we achterlaten word ik altijd zo vrolijk.

  2. Carmen

    Qua seizoenen ben ik heel makkelijk: herfst is fijn in de herfstvakantie, winter in de kerstvakantie en verder houd ik van de zomer.

  3. whilehavingrum

    Ik kan prima kiezen betreft de seizoenen. Kou en nattigheid is niks voor mij.
    Dus ik ga voor de lente/zomer aangezien die twee seizoenen in Nederland tegenwoordig niet veel van elkaar verschillen. Maar als ik echt moet kiezen: zomer.

Geef een reactie

