Week 10 – What’s your favourite quote?

Ik doe niet zo aan favoriete quotes. Soms zie ik er één op tumblr, twitter of weheartit en denk ik ‘goh, das op zich wel waar ja’. De quotes die de afgelopen maanden heb reblogged, geretweet en geheart zijn de volgende:

”The greatest mistake in life is to be constantly fearing you’ll make one.”
Deze is best wel, zeg maar heel erg, van toepassing op mij. Ik ben eigenlijk altijd bang om fouten te maken en heb ontzettend last van faalangst.  Elke toets is voor mij een dag niet eten, (bijna) huilen en ontzettend misselijk zijn. Misschien een beetje te persoonlijk voor op internet, maar goed. En ik weet dat ik dat eigenlijk moet doen (iets in mijn hoofd zegt nu: Waarom doe je het dan niet?!?! Halloooo!).

”Life is what happens when your busy making plans.”
Ja, goed punt. Iedereen is altijd maar heel hard bezig om proberen gelukkig te zijn, en soms proberen we met z’n allen zo hard dat het de tegengestelde werking heeft. Niet handig. Het leven overkomt je, het is niet iets waar je ontzettend veel moeite voor moet doen om gelukkig en blij te zijn. Vind ik.

”Fill your head with what’s important, and be done with all the rest.”
Lijkt een beetje op de bovenstaanden, de boodschap is inmiddels wel duidelijk. Niet teveel nadenken en piekeren, maar gewoon doen. Zo, wijze woorden. Nu moet ik dat zelf nog even doen.

P.S. Stiekem is dit week 11, maar omdat je de oorspronkelijke week 10 foto’s en dus goed licht voor nodig hebt is dit even niet mogelijk. Ik sta op in het donker en ik kom thuis in het donker, maar van het weekend komt hij eraan hoor!

9 thoughts on “Week 10 – What’s your favourite quote?

  1. Jan

    Ik hou wel echt heel erg van quotes!
    De mooiste op dit moment vind ik:

    ‘Everything will be okay in the end.
    If it’s not okay, it’s not the end.’

  2. Sander

    Citaten kunnen waardevol zijn, maar de context is voor mij minstens zo belangrijk. Ik heb dan wel een citatenboekje, maar schrijf alleen zinnen op uit boeken die ik ook daadwerkelijk lees of gelezen heb. (:

Geef een reactie

