Week 8 – Your favourite magazine

Hier kan ik dus vrij kort over zijn: de Glamour. Ik vind het alleen wel jammer dat de meeste kledingstukken en accessoires in de Glamour onbetaalbaar zijn voor een scholiertje als ik, maar zo kan je fijn blijven dromen. Misschien win ik de loterij wel volgend jaar! Niet heel waarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

Toen ik heel klein was las (lees: keek ik plaatjes in) ik het tijdschrift Bobo. Ik heb laatst opgegoogled (?) hoe Bobo eruit ziet: ik vind het een beetje een eng konijn. Maar goed, vroeger was ik diehard Bobo-fan. Toen Bobo niet meer leuk was, werd het de Okki. Voorheen was de Okki nog heel lief met een soort geel wezen (iets van een marmot dacht ik altijd) als mascotte, nu is het blijkbaar een jongetje met geel haar. Niet leuk. Ik ben ook nog een tijdje een trouwe WNF-ranger geweest (je kreeg een kleine panda-knuffel bij je abonnement, reden genoeg om lid te worden voor Annemijn de 7-jarige knuffelverzamelaar) en later nam ik als supercoole groepachter (inclusief slecht aangebrachte Hema-mascara) een abonnement op de Tina. Maar ik was niet een heel trouwe fan, mijn Tina-dekbedovertrek was niet zo fijn als mijn gestreepte dekbedovertrek en heb nog nooit een Tina-dag bezocht. Na de Tina kwam de CosmoGirl en na de CosmoGirl kwam de Glamour. Oja, en stiekem lees ik ook heel graag het Plus magazine van mijn oma en ik koop soms zelfs de Elle, om me daarna direct schuldig te voelen omdat ik vijf euro heb betaald voor 80 pagina’s reclame en 20 pagina’s leuk tijdschrift. En uiteraard lees ik het Volkskrant Magazine, omdat daar altijd zulke leuke problemen instaan (”Mijn dochter heeft een kledingsmaak die ik niet kan waarderen” en ” Mijn collega stinkt. Moet ik dit hem/haar vertellen?” Wat een drama’s. Heerlijk.).

8 thoughts on “Week 8 – Your favourite magazine

  1. catwalk criminal

    Haha, leuk geschreven! Tijdschriften zijn leuk. Op het moment heb ik een abonnement op de ELLE. Toen ik klein was las ik volgens mij ook Bobo, al kan ik me dat niet herinneren. Daarna kwam de SAMSAM (ofzo?). Daarna (jawel, diepe schaamte) de Hitkrant en de Girlz! Daar staan ook echt heerlijke problemen in zoals “Ik heb veel wollen jurkjes, maar mijn moeder wil ze niet te vaak wassen, nu ben ik bang dat ik stink, wat moet ik doen?”

    Even mijn hele late reactie op je vraag of ik de “vliegtuigjes tegen het digibord om internet te openen” wedstrijd had gewonnen. Nee, helaas, het is niemand gelukt! Maar het was wel leuk ;)

  2. Floor

    Ik vind persoonlijk dat de Glamour ietsjes teveel over mode en beauty gaat, wat ik toch minder interessant vind dan de lifestyle artikelen. Verder vind ik de Cosmo Girl eigenlijk nog steeds leuk, maar bladen als Girlz ben ik echt zat. ;)

  3. Myrthe

    Jaaaa WNF-ranger! Was ik ook! Ik heb nog een keer op school gestaan om te vechten voor de panda’s, of zo.
    Ik las altijd de Katrien en toen de Tina en toen de Fancy en nu de Marie Claire oehoeh

  4. Harmke

    Ik lees ook de Glamour. En ik heb ook de CosmoGirl heel erg lang gelezen. Maar die vond ik naar verloop van tijd kinderachtig worden.

Geef een reactie

