Week 7 – What are your favourite places to shop?

Ja, op dit gebied ben ik een echt meisjes-meisje. Shoppen is één van mijn grootste hobby’s en ik heb aan het einde van mijn geld altijd een stuk maand over. Maar begin oktober heb ik besloten dat het eigenlijk belachelijk is dat ik elke maand bijna 80 euro spendeer aan schoenen, kleding en andere accessoires (vind ik een stom woord), dus wat deed ik? Precies: ik kocht die maand drie paar schoenen en een winterjas. Go me! Dus ik beloof jullie, vanaf nu ga ik echt minder kleding en schoenen kopen. Echt.
Okee, here we go: my favourite places to shop:

  • Winkel numero uno: Monki. Echt héeel erg veel dank aan de gemeente Rotterdam die deze winkel in Rotterdam heeft laten plaatsen. Mocht ik ooit nog een 1-minuut-gratis-shoppen-in-een-winkel-naar-keuze winnen: Monki it is.
  • Urban Outfitters. Wel een beetje de categorie heel-veel-kijken-en-passen-maar-niks-kopen-want-daar-heb-ik-geen-geld-voor, maar toch. Alleen voor deze winkel zou ik naar Londen verhuizen.
  • Nog even onze oude vertrouwde H&M, natuurlijk. Slechts één nadeel: heel de wereld loopt er mee rond. Maar ach, zolang je zoveel stijlgevoel hebt als ik (okee, grapje. Niet heel groot grapje want jullie moeten niet denken dat ik elke dag in XXXL-vest en joggingsbroek door school loop, maar ik ben geen tweede Andy/Sabrina.) kan je natuurlijk de meest geweldige combinaties maken waardoor het net lijkt alsof je de enige ben met dat H&M-kledingstuk. Uiteraard.
  • De winkel die ook een plaats in mijn top vijf verdient, is Topshop. Het was 3 maart 2011 en ik bevond me in de Topshop in Oxford Street, Londen. Het was liefde op het eerste gezicht. Ietwat vervelend dat de Topshop-schoenen waar ik al 4 maanden smoorverliefd op ben zo’n 100 euro boven mijn budget zetten, maar hee, het is altijd leuk om naar ze te kijken.
  • En, last but not least, nog even een ode aan Zara: de enige winkel waar ik altijd De Perfecte Spijkerbroek vind. Met hoofdletters. Niet te lang voor mijn 1 meter en 64 centimeters en strak, maar niet te strak. Perfecto. En dan heb ik het nog niet eens over mijn lievelingssjaal (van de Zara), mijn favoriete zwarte vestje (van de Zara) en mijn prachtige leren jasje (uiteraard, van de Zara).
7 thoughts on “Week 7 – What are your favourite places to shop?

  1. Carmen

    Hmmm, de laatste tjid vind ik de H&M steeds minder omdat inderdaad de halve wereld erin loopt. Zara is leuuuk en Topshop kan er ook wat van! :)

  2. Myrthe

    MONKI! Oooooooooh mijn liefde, mijn schatje, mijn rots in de branding. Ik wil alles hebben! Hoe vormlozer hoe beter!
    Urban Outfitters ook maar duur, H&M is soms onverwachts origineel, en Topshop.. ja. Ze hebben een Tall-collectie waarvan ik al mijn broeken heb. Dat zegt genoeg, neem ik aan?

Geef een reactie

