Week 6 – What band or musician is most important to you?

Ik moet jullie eerlijk bekennen: ik ben zelden een diehard fan van een band/zanger(es). K3 was hartstikke (raar woord trouwens, als je dat vaak achter elkaar zegt. Hard stikken.) cool en ik kon alles mee zingen, maar ik ben nog nooit naar een concert geweest en heb nog nooit een K3-dekbed gehad. Kristel vond ik trouwens de leukste, omdat ze ook vegetariër was. Mijn Kirstelaanbidding hield overigens al snel op toen ik las dat ze wel kip at, omdat ze dat zo lekker vond. Nepvegetariër. In groep 5 t/m groep 7 heb ik een tijdje een Hilary Duff-periode gehad. Weer geen Hilary Duff-dekbed, maar wel een heuse echte CD! Twee zelfs!

Nu luister ik gewoon muziek die ik leuk vind. Singer-songwriter, folk en indie rock volgens mijn last.fm (dikke reclame deel 2). Met af en toe fijn Yes-R (luistertip: Uit Elkaar. Hij praat zo leuk: hopuhhh gelovuuuh afgelopuhhh verloruuh) of JASOOOON RERUUULOOO erdoor. Maar daar schaam ik me diep voor dus ik hoop dat last.fm mij zo aanvoelt dat hij bepaalde muziek niet scrobbled – zo heet dat toch?

Maar goed: ik hou van the Kooks, van Maria Mena en Birdy. Ook Two Door Cinema Club, Joshua Radin en Ed Sheeran worden over het algemeen erg door mij gewaardeerd. En ik ga op 8 december (dan ben ik 17, 17, 17, 17!) naar een concert van First Aid Kit. Nadeeltje: het is in Amsterdam en ik ga met mijn zus die in Groningen woon. Hoe ik op een donderdagnacht thuiskom zonder autorijbewijs en zonder mogelijkheid tot treinreizen (moeders redenering: trein + tijden na 11 uur + mensen op de wereld = spontane verkrachting/ontvoering/vermoording van mijn dochter). Fietsen duurt zo lang, lijkt me. Ik denk trouwens niet dat iedereen First Aid Kit kan waarderen – nu klinkt het alsof het een Rammsteinachtige is, is het niet – maar hier toch een filmpje. Omdat ze Zweeds zijn en gitaar en piano spelen:

9 thoughts on “Week 6 – What band or musician is most important to you?

  1. Carmen

    Nou, dit valt me erg van je tegen Annemijn… Ik had stiekem toch wel gehoopt dat One Direction hierbij zou staan :( Haha grapje, leuke muzieksmaak! Ik ben Groot Fan van Ed Sheeran, hihi.

  2. Harmke

    Niet echt mijn smaak. Ik moes trouwens heel erg lachen om het stukje over de trein en je moeder. Ik had laatst ook zoiets: Ik moest vanaf de hockeyclub naar het station, en van daaruit naar Culemborg. Maar ik moest van mijn moeder iets anders aan dan mijn rokje (die overigens niet zo kort is), omdat ze bang was voor enge/vieze mannetjes.

  3. Caithlin

    Als ik zo op je last.fm kijk zie ik dat je bijna PRECIES dezelfde muzieksmaak hebt als ik :) First aid kit kende ik nog nooit maar is ook erg fijn om naar te luisteren.

Geef een reactie

