Week 5 – Six places you want to visit

Moet ik nu kiezen uit zes plaatsen? Zes? Mijn ingekorte lijstje van dingen-die-ik-nog-moet-zien-in-mijn-leven bestaat uit zo’n dertig plaatsen verspreid over zeven continenten.. Ik heb al een aantal wilde plannen en wil het liefst zo snel mogelijk het huis uit om aan de andere kant van Nederland te gaan wonen en het liefst nog een jaartje tussendoor te studeren aan de universiteit van Londen, Stockholm of, wie weet, New York. Misschien een beetje té enthousiast en naïef, maar hee, ik ben 16. Dan mag dat. Goed, here we go: six places I really want to visit:

  • Zuid-Afrika. Ik wil naar Zuid-Afrika sinds ik 6 jaar was en met mijn tante, neefjes en zussen naar de dierentuin ging. ’s Avonds kwam ik terug met een olifantenknuffel (hij heeft nog steeds een plaats in m’n bed ;)) en met de wijze woorden dat ik naar Afrika wilde om de echte moeder van mijn knuffel te vinden. 10 jaar later en ik wil het nog steeds. Onder andere om olifanten in het echt te zien, ja.
  • Londen. Afgelopen voorjaarsvakantie ben ik met m’n moeder vijf dagen naar Londen geweest en ik kan je dit alvast vertellen: vijf dagen is veel te kort voor zo’n stad. In de stad der Topshops en Hugh Grants kan ik wel wonen..
  • Maleisië. Ten eerste (oh, dit klinkt heel stom) omdat ik het een mooie naam vind. Nederland vind ik heel lelijk en boers. Maleisië klinkt al tropisch en mooi en ja. Verder ben ik nog nooit in Azië geweest..
  • Sydney. Ik heb een nichtje (nicht klinkt zo stom, hoewel ze 15 jaar ouder is dan ik) die zes jaar lang in Sydney heeft gewoond terwijl ik nog niet verder dan Europa uit ben geweest. Vind ik niet kunnen! Een vriendin van mij is vorige zomer zes weken lang door Australië getrokken en die foto’s die zij liet zien na afloop.. wauw.
  • New York. Sorry voor iedereen die nu New Yoooohoooooork, concrete jungle where dreams are maaaadee of, there’s nothing you can’t dooohooo in zijn hoofd heeft (ik wel namelijk). Maar goed, het is New York. Heb ik meer woorden nodig?
Dus, lieve mensen, als iemand toevallig €50000 euro over heeft en niet weet waar hij/zij het moet laten.. Ik stuur m’n rekeningnummer naar je op!
13 thoughts on “Week 5 – Six places you want to visit

  1. Jan

    Haha herkenbaar!
    Ik ben wel in Londen en Maleisië geweest, supergaaf was dat!
    NY zou ik ook zooo graag een keertje heenwillen zeg, en Australië ook echt!

  2. Leonie

    Oeeeh Zuid-Afrika, daar ben ik dit jaar geweest. Als je kan gaan, ga, ik kan het je zo ontzettend aanbevelen! (Hihi en als je verhalen wil horen u roept maar!) En de rest van de city’s, neem me meeeee!

  3. Joyce

    Al ben je 30 dan ben nog zo ‘naief’ kan ik je melden hahaha… Ik heb door het huis lopen stuiteren 3 maanden terug toen ik eindelijk geboekt had om naar New York te gaan :D Kan je 1 ding zeggen als je ouder bent, zoals ik (aaaarrrgg nu noem ik mijzelf oud…) dan kan je die reizen ook waarschijnlijk echt maken en geloof me het is het wachten helemaal waard!

  4. Judith

    Ohoo New York, daar wil ik ook heel graag naartoe. Ik wil “later” eigenlijk heel veel grote en belangrijke steden gaan bezoeken, van over de héle wereld :)

Geef een reactie

