Weet je wat ik wil

(Geen opblaaskrokodil). Ik wil een eigen huis. Of een eigen studentenkamertje. Die ga ik dan wit schilderen en dan neem ik een groot tweepersoonsbed en een houten tafel en allemaal dingen die turquoise (of turkoois, maar dat staat niet mooi vind ik) zijn erbij want dat is een mooie kleur. En dan ga ik pedagogische wetenschappen of taalwetenschappen studeren in een leuke stad (Amsterdam of Groningen) en dat is dan heel leuk en dan word ik heel blij en er wonen allemaal leuke mensen in Amsterdam of Groningen die ook leuke dingen willen doen en niet zoals de meeste mensen in mijn dorp alleen thuis willen zitten en niet naar concerten (ik wilde eerst concerts diepen, shame on me)/festivals etc. willen gaan.
Het lijkt me gewoon zo fijn om een eigen huis te hebben (deze, of deze, of zoiets)! Niet dat ik constant ruzie heb met mijn ouders, maar ik wil gewoon even meer ruimte voor mezelf. En van m’n zussen die allebei hun eigen leven hebben en in een grote stad wonen word ik echt Heel Erg Jaloers de laatste tijd. Meuh.
Over anderhalf jaar heb ik (hopelijk) mijn diploma op zak en heb ik een mooie eigen kamer een stad. Waar meer dan 1 café is en waar het winkelcentrumpje met 40 winkels niet the place to be is of het enige waar überhaupt mensen te vinden zijn. Ik kan niet wachten.

7 thoughts on “Weet je wat ik wil

  1. Willeke

    Nou, zo’n eigen studentenkamer had ik 2,5 maand. En wat was ik er blij mee, super! En toen bleek mijn studie een domper te zijn… :( Nu woon ik weer thuis, byebye leuk studentenkamertje…

  2. Aleida

    Snap best dat je je eigen plekje wil, maar trust me… je eigen was doen en koken valt in het begin toch best tegen (en duur!!!)

  3. Lauradenkt

    Hmm ja, maar dan heb je wel nog te maken met huisgenoten he, dat je dat niet vergeet!

    Ik ga zelf waarschijnlijk volgend studiejaar op kamers, maar ik moet eerst nog even sparen.

  4. Saskia

    Kan me heel goed voorstellen dat je liever een eigen plekje hebt dan een opblaas krokodil. Hoewel die natuurlijk ook wel leuk zijn hé ;)

Geef een reactie

