Week 3 – What people like to call you

Ik ben niet iemand met vriendinnen die mij roepen met ‘hee, sletje!’ of ‘eey, chickie!’. Gelukkig, dank God hiervoor. Of dank mijzelf, want ik heb mijn eigen vriendinnen gekozen (had je niet verwacht, hè). Maar goed, hoe mensen mij doorgaans noemen..
Hoe verrassend: An. Men varieert ook nog wel eens met Ann. Want als je mij An noemt heet ik voor de rest nog Nemijn en anders heet ik alleen nog maar Emijn (dit sloeg weer helemaal nergens op, hindert niet).
Mijn lieve gezusters noemen mij Annepan of Anniepannie. Ik zal er even bij vertellen dat ze 7 en 9 jaar ouder zijn en nog steeds leven in de gedachte dat ik een jaar of acht ben. Alleen op het gebied van bijnamen, hoor.
In groep 7/8 was ik tha bomb en werd ik @nniEjj genoemd maar gelukkig was dit van korte duur want het was zo lastig, steeds die shift weer ingedrukt houden. Kreeg je zo’n pijn in je vinges van, hè. Om maar wat te noemen: in groep 8 had ik al een blog (inderdaad, die begon met de naam antjuhh) waarop ik schreef dat  In groep 8 had ik een blog waarop ik schreef dat ik met mijn vriendinnen €mpjUhh, k!mmiEjj en m@rriEjj ging zwemmen. Ja, ik zie dit als een zéér donkere periode uit mijn leven.

5 thoughts on “Week 3 – What people like to call you

  1. Carmen

    Hahaha, heerlijk geschreven weer. Oei, ik heb ook zo’n periode gehad… Als ik op Hyves krabbels (ook zoiets ouds) teruglees, schaam ik me dood. Mijn bijnamen varieerden trouwens van Carmabelle tot Carrie en van Carminibus (Latijn, tja, gymnasium hè…) tot Cer. Eeenig.

  2. Harmke

    Leuk stuk! Ik heb tig bijnamen. Zo noemen vriendinnen mij harm, harms, harmsel. Ham kaas en mijn baas die mijn naam niet goed kan uitspreken noemt mij hamigie (geen idee hoe ik dat moest typen).

  3. Lauradenkt

    Haha, ik heb hier gisteren ook een blogje over geschreven (nou ja, soort van dan, maar hij staat nog in mijn concepten).

    Ik vind dat wel grappig van je zussen :P Mijn ouders noemen mij soms nog steeds Laura’tje, dat is ook heeeeel vervelend!

  4. Leonie

    Gelukkig heb ik nooit aan BrEezAh-taal gedaan, dat had me veel momenten spierpijn opgeleverd. Je schrijft wel heerlijk droog trouwens.

Geef een reactie

