Spelling, hashtags en de LOI

Gisteravond zat ik op de bank. In een joggingsbroek, trui met tandpastavlekken en sokken in een kleur die vloekten bij mijn trui die overigens prachtig afkleedt, maar dat terzijde. Rustig zat ik mijn gemiste bloglovin’-posts te lezen totdat moeder ineens naast mij kwam zitten en de tv op ‘Hermans restaurant school’ zette. Naar mijn idee zit er in titel van het programma zelf al een onjuiste spatie, maar ik ben geen taalkundige/Neerlandicus/lerares Nederlands dus ik kan het geheel verkeerd hebben. Toen hoorde ik Herman himself zeggen: Twitter nu mee via #hrs! Ik zal me maar inhouden over het feit dat er tegenwoordig bij elk programma staat dat je kunt twitteren. Ik denk zelfs dat Lucile over een maand dit zal tweeten: ‘Ik zoek een woord met zes letters wat begint met een S! Weet jij het, mention het me met de hastag #lingo’. Maar goed, daar had ik het niet over.
Trouw als ik ben ging ik gelijk naar twitter en keek bij #hrs. Daar kregen we als eerste al Floris: Hoe duur kosten deze sleutels? #hrs Floris is denk ik een 30-jarige jongen die nog steeds single is en nu wanhopig op zoek naar de ideale bos sleutels om de perfecte vrouw mee te vinden en in zijn zoektocht is vergeten dat zijn tweet incorrect Nederlands is. Toen kregen we Marnix: Knap dat hun ook een kans krijgen toch #hrs. Knap dat zij, Marnix. Maar we vergeven het hem. Wat mij opviel is dat er alleen maar mannen zonder gevoel voor Nederlandse spelling of vrouwen die het nergens mee eens zijn naar ‘Hermans restaurant school’ kijken.

Ben toch eens benieuwd wat er wordt getwitterd tijdens #HNTM. Mijn IQ daalt spontaan bij het zien van (het haar van) Daphne Deckers, dus dat belooft wat. Gelukkig hebben we de LOI nog.

9 thoughts on “Spelling, hashtags en de LOI

  1. Carmen

    Hahaha w-a-u-w, geweldige reclame. Ik kan me ook heel snel ergeren aan verkeerd geschreven woorden/zinnen, dan heb ik gelijk de neiging om het tegen de desbetreffende persoon te zeggen..

  2. Caithlin

    Hihih, goede reclame! En heel leuk geschreven stukje, ik heb dubbel gelegen. Heb toevallig zelf ook net een blogje gepost over het gemiddelde taalniveau van de Nederlander.

  3. Myrthe

    Haha die reclame is zo heerlijk. En ik keek ook laatst Herman’s restaurant (kijk, spatie!) school en ik voelde me gelijk überdoorsnee met een Volvo.

  4. Lisanne

    Haha je lijkt wat dat betreft best veel op mij. Ik corrigeer vaak ook andermans fouten, al is dat meer alleen met als/dan, want dat zegt zowat iedereen hier fout haha!

  5. Lia

    Haha, je hebt me echt aan het lachen gekregen met deze post! Ik ga ook maar eens een keer checken wie en wat er eigenlijk allemaal getweet wordt tijdens die programma’s ..iets voor als je verder toch niets beters te doen hebt op een vrije avond ;D

Geef een reactie

